۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

چادرم را بی‌حرمت کردی

کد خبر : ۳۷۳۳۷۵
رونوشت: مهسا شمس کلائی در صفحه اینستاگرام خود نوشت::

عبارت «چادر، حجاب برتر» را زیاد شنیده و در جای جای دیوارها و دیوارکوب های شهر و کشور دیده ایم. عبارتی که گاه از فرط تکرار، خسته کننده و عادی و شاید بی معنا شده است.
اینکه این عبارت تا چه حد درست است، نیازمند نگاهی دوباره به تحولات و اتفاقات میدانی و موجود پیرامونمان است.
از زمانی که چادری شدم خیلی از افراد عنوان می‌کردند حتما مانند بعضی از افراد چادر را برای رسیدن به اهدافت در نظر گرفتی و من از حرفشان تعجب می‌کردم! ولی اتفاقی که امروز رخ داد به معنی حرفشان پی بردم.
این روزها چادری هایی را می‌بینیم که مانتوهای تنگ و چسبان شان که از میان چادر به کنار رفته شان، هر چشمی را به دنبال خود می کشد.
محجبه هایی که زیر چادرهایشان از مد این روزهای جامعه غافل نشده و ساپورت پوش به خیابان می آیند. خانم هایی که آرایش غلیظ را برای رنگ و لعاب دادن به بی حالی و بی حسی صورتشان، مجاز دانسته و نمی خواهند بیمار به نظر برسند!
گلایه اصلی من به صداوسیما است که مثلا دارد تبلیغ حجاب برتر را می‌کند! در سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که مجری آنها بانوان هستند بارها و بارها شاهد این هستیم که چادر بعلاوه هفت قلم آرايش، و حجابِ بدون حيا را به مخاطب نشان می‌دهد.
افرادی و احزابی که یک مجری زن را قدیسه می‌کنند و بیشتر از آن چیزی که باید به آن اهمیت می‌دهند امروز باید پاسخگوی افرادی باشند که از حجاب و به ویژه چادر «زده» شدند!
روی اصلی سخنم با خانم #آزاده_نامداری است، با بانویی که چادرم را بی حرمت کرد!
خانم #نامداری عزیز من هم مثل خودتان رسانه‌ای هستم و خوب می‌دانم ماست مالی کردن چه معنایی دارد! شمایی که در فیلم ادعا می‌کنید روسری‌ام برای لحظه‌ای از سرم افتاد، به فرض که ما کور و روسری روی شانه شما را ندیدیم، آیا لباس یقه باز شما هم با روسری پوشیده می‌شود؟ یا اصلا مگر زمین و خدا و باقی افراد با هم متفاوت هستند که در ایران و در برابر دوربین‌های صداوسیما چادر به سر می‌کنید و در اروپا روسری با شلوار گلدار!
خانم #نامداری، آن افرادی که آن طرف دریاچه بودند هم از محارم شما بودند؟ آن آقایی که پایین سرسره با فرزندانش بازی می‌کرد هم از محارم شما بودند؟ راستی مگر آدم جلوی محارمش هم حجاب دارد؟
ما نه کور هستیم و نه دنبال حاشیه؛ بی شک که شخصی که اقدام به عکاسی از شما و انتشار تصاویر کرده است کار غیراخلاقی انجام داده است ولی این موضوع را به فال نیک گرفته و حداقل دخترتان را با حجاب واقعی آشنا کنید و او را دیگر مانند خودتان متظاهر نکنید!

چادرم را بی‌حرمت کردی