۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

از جان ناطق چه می‌خواهند؟

کد خبر : ۳۷۳۴۳۴
رونوشت: عبدالله گنجی در کانال تلگرامی اش نوشت:

در چند سال اخیر اصلاح طلبان-خصوصا در رسانه- زیاد به ناطق نوری می پردازند. اگر یک نفس عمیق بکشد یا یک سرفه بکند عکس یک می شود.واقعا به وی علاقه مند هستند یا او را به سخره گرفته اند؟. چرا با ناطق برای خودشان نسخه نمی پیچند اما وی را  برای رقیب مفید می دانند؟.چرا اصرار دارند او اصول گرا باشد ونوازشش کنند؟ مشکل از ناطق است یا اصول گرایان؟مشکل از نظام است یا نفاق نوازش کنندگان؟

روزی ناطق نوری تشکیلاتی ترین و متعصب ترین عنصر راست بود.همین جماعت از ورود وی به مسجد دانشگاه برای نماز جلوگیری کردند و در انتخابات1376 _عین امسال روحانی-او را متهم به دیوارکشی جنسیتی کردند.آنروز او را می زدند که چرا در پازل هاشمی است و امروز او را می نوازند که در راه و میراث دار هاشمی است.

یک روز او را رئیس مجمع می کنند. یک روز مدیر اتاق فکر دولت.یک روز او را روانه شهر نور می کنند و یک روز از لواسان آمارش را می دهند.

یک روز اصول گرای معتدل معرفی اش می کنند و یک روز پرچم دار اصول گرایان جوهری.

تا قالیباف نامه نواصول گرایی را نوشت دوباره عکس یک دو روزنامه شد(سه شنبه)که"رنسانس اصول گرایی" و نوشتند:"ممکن است وی پایه گذار یک تحول جدید در جریان اصول گراباشد" و باز نوشتند:"ناطق می تواند پایه گذار احیای اصولگرایی در ایران باشد" و نوشتند"خاموشی نوری دیگر در دانشگاه آزاد"(پس از استعفا از هیات امنا). واقعا این جماعت از جان ناطق چه می خواهند.؟

اگر ناطق را صاحب اینهمه حسن و کمال می دانند چرا در حلقه اصلاح طلبان مورد مشورت و مرجعیت نیست؟چرا عضو شورای عالی یا شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان نیست.چرا ناطق را برای همسایه مفید می دانند؟

اولین توهین این مواجهه به خود ناطق است و او باید به این بازی پایان دهد.قطعا وقتی آنان ناطق را محور اصول گرایان می پسندند یعنی به اصولگرایی بدون خاصیت و ضعیف شده می اندیشند.مگر می شود یک جریان سیاسی دنبال احیا و تقویت رقیب باشد؟پس ناطق باید بداند که آنان با هل دادنش به خطوط اول اصول گریان ،به دنبال طرد و نابودی سیاسی اش هستند  نه تکریم وی.به دنبال تضعیف رقیب اند نه تقویت.آیا ناطق باید تضعیف کننده جریان مادری شناخته شود؟.مگر الان اصولگریان توصیه می کنندچه کسی یا کسانی برای محوریت اصلاح طلبان مناسبند؟که عکس آن نیز طبیعی باشد؟.

روزی یک بار شکست  ناطق در 76 را مقابل چشمش می آورند که ما تورا به رسمیت می شناسیم اما برای همسایه نه برای خودمان و ناطق بخوبی این بازی را می فهمد.

اما مشکل ناطق قبل  از این که سیاسی باشد روانشناختی است.ناطق تراز خود را رییس قوه می داند و دوست دارد سر باشد.مرجع باشد.محور باشد.پشت صحنه را آرایش دهد و همه برایش لنگ بیندازد. وقتی این تراز برای او رعایت نشود دچار ناسازگاری می شود و شده است .نقاد وضع موجود می شود.او هر مسولیتی را نمی پذیرد و شان خود نمی داند لذا جایگاه تراشی برای وی دومین توهین به ایشان است.

ظاهرا قرار است بایک مشت احمدی نژاد تا پایان عمر دلخور بماند. چون در پسا احمدی نژاد نه او توانست به اردوگاه مادری برگردد ونه اصولگرایان به فکر دلجویی و بازگشت وی افتادند.ناطق نازکش می خواهد اما در جریان او ،هیچ کس ناز دیگری  را نمی کشد.

برادر بزرگ ایشان در سال1376 گفت:"برادرم ذوب در ولایت است". اما ناطق این روزها  به مولوی- ارشادی معتقد است .اشاره های آقا را دنبال نمی کند اما حتما به حکم و دستور آقا تمکین حداکثری می کند و این مشی نیز برای اصلاح طلبان جذاب جلوه نموده است.جذابیت دیگرش زود  دست به استعفا شدن  که با ناز کشی حل می شود

اما ناطق باید از آنان بخواهد اگر این همه لطف در حق من دارید، اجازه دهید یک بار بالای مجلستان بنشینم تا راست آزمایی صداقت و نفاق روشن شود.فقط خود ناطق است که می تواند این بازی تمسخر آمیز و نفاق آلوده را پایان دهد.
برچسب ها: صراط ناطق نوری