۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰

قشقاوی: نقض حاکمیت ملی عراق به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، گفت: اعتقاد داریم که عراق متحد، مقتدر و مردم سالار بهترین گزینه برای منطقه و دنیاست.
کد خبر : ۳۷۳۴۶۶
صراط: حسن قشقاوی در مراسمی که امروز- سه شنبه- به مناسبت آزادی موصل در سفارت عراق در تهران برگزار شد، گفت: بسیار خرسندم که به نمایندگی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و وزیر خارجه در محل سفارت جمهوری عراق و جشن دولت و ملت این کشور به مناسبت آزادی موصل و سقوط دولت خرافی و شیطانی داعش، در این جشن حضور می یابم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه ادامه داد: متعاقب اعلام آزادی موصل توسط حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، مقامات جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف رسمی و غیررسمی با ارسال پیام و اظهارنظرهایی مسرت بخش، خود را در جشن های دولت و ملت عراق سهیم کردند.

قشقاوی بیان داشت: بدون تردید آزادی موصل در نتیجه مجموعه پیروزی هایی بود که بعد از فتوای مرجعیت آغاز شد و اقدامی راهبردی است، که ابتدا ماهیت تروریستی و تکلیف مردم را مقابل این پدیده خطرناک مشخص کرد و پشتوانه عظیمی برای ارتش و نیروهای ملسح عراق فراهم کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: عناصر تروریستی داعش به دروازه های بغداد و اربیل رسیده بودند و بخشی از توان خود را به مرزهای جمهوری اسلامی گسیل کردند.

قشقاوی عنوان کرد: آن روزها مردم عراق خود را با فتنه بزرگی مواجه دیدند و در این مقطع حمایت از برادران و خواهران عراقی وظیفه شرعی و انسانی ما بود.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: آقای روحانی در پیام تبریک به ملت و دولت عراق گفت که برای مردم ایران روز آزادی موصل بسیار مبارک است. این نشان می دهد که دولت و ملت ایران در حمایت از دولت و ملت عراق، از همان آغاز تصمیم درستی گرفتند و امروز همه دنیا به درستی مسیری که ایران انتخاب کرده بود اعتراف می کنند.

قشقاوی افزود: ملت عراق در تاریخ نمونه برجسته ای از همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان دینی است و در روند سیاسی، دستاوردهای بزرگی کسب کردند، و این روند باید مورد حمایت موثر کشورهای منطقه و جامعه بین الملل قرار گیرد.

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما عراق متحد، یکپارچه و متکی به قانون اساسی را بهترین گزینه برای تامین منافع همه عراقی ها و ثبات منطقه می دانیم، و باید نسبت به توطئه دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی که منافع خود را در تفرقه و تجزیه عراق جست و جو می کنند، هشیار باشیم.

قشقاوی خاطرنشان کرد: نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و دولت و ملت عراق توان محافظت از تمامیت ارضی خود را دارد.

قشقاویی گفت: ایران در کنار دولت و ملت عراق، با همه اقوام و طوایف آن است و ما امنیت و ثبات عراق را امنیت و ثبات خود می دانیم و به همه کشورها توصیه کرده ایم، که عراق متحد، مقتدر و مردم سالار بهترین گزینه برای مردم منطقه و همه دنیا است.

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه بیان داشت: سیاست درست در عراق در اعتماد به نیروهای مومن و جوان و حضور آنان در میدان نبرد بوده و همه باید تلاش کنیم تا پیروزی نهایی بر تروریسم در کشورهای عراق و سوریه حاصل شود.

مراسم جشن آزادسازی موصل با حضور جمعی از سفرا و نمایندگی های مقیم تهران و همچنین سفیر تاجیکستان در محل سفارت این کشور برگزار شد.
برچسب ها: صراط