۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳

مدعیان "قهرمانی" در خط شروع

هفدهمین دوره لیگ برتر از روز پنجشنبه آغاز می شود و تیم های پرسپولیس و استقلال در هفته نخست مقابل حریفان خوزستانی صف آرایی می کنند.
کد خبر : ۳۷۳۴۸۴
صراط: هفدهمین دوره لیگ برتر از روز پنجشنبه آغاز می‌شود.فوتبال باشگاهی ایران حدود دو ماه تعطیلی را پشت سر گذرانده و اکنون هواداران مشتاقانه منتظر سوت آغاز رقابت‌های لیگ حرفه‌ای هستند. هرچند چالش‌های فوتبال ایران همچنان پابرجاست. باشگاه‌ها با مشکل اقتصادی دست به گریبان هستند و حتی پرسپولیس قهرمان فصل گذشته که چند روز پیش هم اولین جام قهرمانی این فصل خود را دشت کرد درگیر مشکلات مالی است و بازیکنانش به شدت به این مساله معترض شدند. سایر تیم‌ها هم به اندازه خود با چنین مشکلاتی روبه رو هستند و هنوز هم وضعیت حق پخش تلویزیونی مشخص نیست و با این روند شرایط درآمدزایی برای فوتبال ایران و باشگاه‌ها مشکل‌تر از قبل خواهد بود. با این حال لیگ برتر در مستطیل سبز همچنان برای فوتبالدوستان ایرانی جذاب و پرهیجان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نگاهی به بازی‌های هفته اول لیگ برتر می‌اندازیم:

سیاه جامگان - ذوب آهن؛ شاگردان آماده قلعه نویی مقابل تیم میثاقیان

امیر قلعه‌نویی از اینکه قرار است در هفته اول تیمش به مشهد برود ابراز شادمانی کرد و گفت زیارت امام رضا(ع)  سعادت بزرگی است که نصیب او و تیمش شده است. سبزپوشان اصفهانی دوره آماده سازی خوبی را پشت سرگذاشته‌اند و بازی‌های تدارکاتی مناسبی برگزار کردند. شاگردان قلعه‌نویی حتی تیم ملی ازبکستان را هم در دیداری دوستانه شکست دادند. آخرین برد آنها روز شنبه مقابل سپاهان در اصفهان بود.

اکنون ذوب آهن کاملا آماده برای این مسابقه است ولی شرایط سیاه‌جامگان متفاوت است. هرچند اکبر میثاقیان به هواداران این تیم مشهدی امیدواری داده که سیاه‌جامگان این فصل نمی‌خواهد فقط برای بقا بجنگد اما جشن رونمایی پیراهن سیاه‌جامگان پر از حاشیه‌های رنگارنگ بود تا حواشی برای تیم سیاه‌جامگان زودتر از لیگ شروع شود. محل برگزاری این مسابقه نیز هنوز به طور کامل مشخص نشده است! حداقل تا زمان نوشتن این مطلب معلوم نبود که این بازی در کدام ورزشگاه برگزار خواهد شد با این حال تیم‌های میثاقیان همواره مقابل تیم‌های قدرتمند خوب فوتبال بازی می‌کند. فراموش نکنید فصل گذشته این تیم با پیروزی مقابل پرسپولیس قهرمان در لیگ برتر ماندگار شد.

استقلال خوزستان- تراکتورسازی؛ تقابل مربیان و بازیکنان جوان

عبدالله ویسی به استقلال خوزستان بازگشته است. آبی‌های اهواز با این مربی قهرمان لیگ برتر شده‌اند و خاطرات خوشی از او دارند اما استقلال خوزستان در این فصل با چهره‌ایی کاملا متفاوت وارد لیگ برتر خواهد شد. ویسی بازیکنان جدیدی را جذب کرده است.

تراکتورسازی هم دیگر آن تیم پرستاره فصل قبل نیست. این تیم به دلیل ممنوعیت جذب بازیکن تلاش کرده با نفراتی که داشته و بازیکنان جوانش تیم قدرتمندی را بسازد و وظیفه این امر سخت و خطیر برعهده یحیی گل‌محمدی گذاشته شده است. باید دید در تقابل بازیکنان و مربیان جوان دو تیم چه نتیجه‌ای در اولین بازی لیگ هفدهم در خوزستان رقم می‌خورد.

نفت تهران- سپیدرود رشت؛ قهرمان ناآماده مقابل قرمزپوش تازه وارد

نفت تهران قهرمان فصل گذشته جام حذفی در این فصل با تغییرات زیادی به میدان می‌آید. این تیم بعد از جدایی علی دایی به سراغ علی کریمی رفت و این مربی هم وقتی دید مدیران باشگاه نتوانستند تعهداتشان را اجرایی کنند عطای مربیگری در این تیم را به لقایش بخشید و رفت تا حمید درخشان جانشینش شود.

اکنون نفت در اولین بازی باید از تیم تازه وارد سپیدرود میزبانی کند تیمی که قطعا در تهران هم هواداران زیادی خواهد داشت. به نظر می‌رسد حمید درخشان مقابل قرمزپوشان شهر رشت هم کار دشواری دارد زیرا نفت تهران با سرمربی جدیدش هنوز یک هفته کامل تمرین نکرده‌اند اما سپیدرود تیمی کاملا آماده به نظر می‌رسد. نفت سوپر جام را هم با حمید درخشان 3بر صفر به پرسپولیس واگذار کرد و شاید دومین شکست درخشان هم با این تیم رقم بخورد. آن هم مقابل قرمزپوشان شهر رشت.

پرسپولیس- فولاد خوزستان؛ سخت ترین بازی شاگردان برانکو

پرسپولیس قهرمان در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فولاد خوزستانی است که در این فصل با سرمربیگری سیروس پورموسوی  به میدان می‌آید. شاگردان برانکو در بازی سوپرجام نشان دادند تیمی سرحال و آماده هستند تیمی که همه نفراتش می‌توانند ستاره باشند. البته سرخپوشان احتمالا در بازی اول گادوین منشا مهاجم خارجی و جدید خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت اما در غیاب او علیپور و طارمی حضور دارند.

فولاد خوزستان هم همواره مقابل پرسپولیس خوب بازی کرده و باید دید سیروس پورموسوی که اکنون تبدیل به مربی با تجربه‌ای در لیگ ایران شده چطور می‌تواند مقابل پرسپولیس قهرمان فصل گذشته قرار بگیرد.برانکو این بازی را سخت ترین مسابقه فصل دانسته و می گوید «تجربه من می گوید که اولین بازی همیشه سخت ترین بازی است.»

اکنون باید دید سرخپوشان تهرانی در سخت ترین بازی مقابل فولاد چه نتیجه ای می گیرند.

گسترش فولاد تبریز- پارس جنوبی جم؛ محک قهرمان لیگ یک در تبریز

گسترش فولاد تبریز با دو چهره جالب به لیگ برتر آمده است لوکا بوناچیچ سرمربی نام آشنای کروات که شرایط فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد هدایت فنی این تیم را برعهده گرفته و هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی و داوری سابق فوتبال ایران هم مدیرعامل باشگاه شده است. گسترش میزبان یک تیم تازه وارد در لیگ برتر است. پارس جنوبی قهرمان فصل گذشته لیگ یک اکنون باید خود را در لیگ برتر محک بزند.

سپاهان -سایپا؛ تقابل دایی با زردپوشان

سپاهان با کرانچار در رویای بازگشت به روزهای طلایی خود است روزهایی که زردپوشان اصفهانی همواره یکی از مدعیان قهرمانی بودند. این تیم در فصل نقل و انتقالات یکی از فعال‌ترین تیم‌ها بوده و بازیکنان خوبی مثل سعید آقایی، عزت الله پورقاز، ساسان انصاری را جذب کرد. البته انصاری در ابتدای لیگ برتر محروم است و نمی تواند بازی کند. سایپا هم با جذب علی دایی و برخی بازیکنانی مثل محمد عباس‌زاده در فکر کسب سهمیه آسیایی در این فصل است. فصل گذشته دایی با تیم نفت در یک بازی پرحادثه سپاهان را در جام حذفی شکست داد. اکنون هر دو تیم تغییرات زیادی داشته‌اند و تقابل دایی با تیم جدیدش با سپاهان می تواند یکی از دیدنی ترین بازی های هفته شود.

پیکان- پدیده؛ خلق شگفتی بی حاشیه ها؟

پیکان برای دومین سال متوالی با مجید جلالی به دنبال شرایط بهتری در لیگ برتر است. پدیده هم سرمربی خود را تغییر نداده است. رضا مهاجری گفته تیمش در این فصل شگفتی‌آفرین خواهد شد. باید دید این  دو تیم بی حاشیه لیگ برتر در اولین بازی چه نتیجه‌ای می‌گیرند؟

صنعت نفت آبادان- استقلال؛ رویای قهرمانی شاگردان منصوریان در برزیل

شاگردان منصوریان فصل را از برزیل ایران شروع می‌کنند. تقابل با تیم صنعت نفت در اولین دیدار می‌تواند یک بازی زیبا و جذاب را رقم بزند. استقلال بازیکنان خوبی جذب کرده و می‌خواهد لیگ را قدرتمندانه شروع کند و به همین دلیل برای برد به میدان خواهد رفت اما صنعت نفت در آبادان تیمی قدرتمند است که با حضور هواداران پرشورش شرایط را برای حریفان سخت‌تر می‌کند. شاگردان منصوریان که فصل گذشته نایب قهرمان شدند در این فصل اسب خود را برای قهرمانی زین کرده‌اند. مهدی قائدی، امید نورافکن و سید مجید حسینی سه بازیکن جوان استقلال به حکم کمیته انضباطی و به دلیل غیبت در تیم امید از حضور در اولین دیدار تیم‌شان محروم هستند تا استقلال  از اولین هفته لیگ به نوعی در تقابل با فدراسیون فوتبال قرار بگیرند.

اسامی داوران و  برنامه هفته اول؛ گرامیداشت دهه کرامت و روز اهدا خون

پنجشنبه 5 مرداد 96

پرسپولیس - فولاد خوزستان - ورزشگاه آزادی تهران - ساعت 21‏

محمدحسین زاهدی فرد، محمدرضا منصوری، رحیم شاهین، رضا عادل – ناظر: حسین عسگری

استقلال خوزستان – تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 21

یاسر همرنگ، رضا سخندان، یعقوب سخندان، سیدمهدی مرجان زاده – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

سیاه‌جامگان مشهد - ذوب آهن اصفهان- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود- ساعت 20:45‏

حسن اکرمی ، بابک داوری، محمدرضا مدیر روستا، علی بای – ناظر: محمود رفیعی

نفت تهران – سپیدرود رشت - ورزشگاه تختی تهران- ساعت 21‏

سیدمهدی سیدعلی، جلیل شعرانی، فرهاد مروجی، سعید رحیمی مقدم – ناظر: مسعود عنایت

جمعه 6 مرداد 96

پیکان تهران– پدیده خراسان- ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت 20:45‏

جواد رحیم زاده ، سعید قاسمی، حمید سبحانی، جواد محمدی – ناظر: اسماعیل صفیری

گسترش فولاد تبریز - پارس جنوبی جم- ورزشگاه یادگار امام (ره) - ساعت 20‏

محمدحسین ترابیان، علی دودانگه، مهدی شفیعی ، کمیل غلامی – ناظر: محمدرضا فلاح

فولاد مبارکه سپاهان – سایپا تهران- ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 20:30‏

پیام حیدری، حسن ظهیری، سجاد طوری، علی صفایی – ناظر: علیرضا یزدانی

صنعت نفت آبادان – استقلال تهران- ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 21‏

موعود بنیادی فر، محمدرضا ابوالفضلی، مهدی عالیقدر، وحید صالحی – ناظر: خداداد افشاریان
برچسب ها: صراط