۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
فرمانده سوری:

دستور حمله صادر شود، رقه را ۵ ساعته آزاد می‌کنیم

کد خبر : ۳۷۳۵۱۱
صراط: یک فرمانده سوری با اشاره به اینکه هنوز زمان حمله به رقه تعیین نشده است، عملیات ارتش سوریه در استان رقه را تشریح کرد.

به گزارش فارس، یک فرمانده میدانی سوری تأکید کرد که مسئله آزادسازی رقه به تعیین زمان حمله به این شهر ارتباط دارد.

این فرمانده میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در صورت تعیین زمان حمله، ارتش سوریه میتواند رقه را طی 5 ساعت از دست تروریستها آزاد کند.

وی تصریح کرد: نبردهای ارتش سوریه در ریف جنوب غربی رقه سه مرحله دارد: مرحله نخست از فرودگاه کویرس آغاز شد و ارتش طی آن موفق شد دیرحافر و مسکنه را پس بگیرد که در مرزهای اداری استانهای حلب و رقه قرار دارد و دو مرکز مهم داعش بود. پس از آن ارتش موفق شد وارد ریف جنوب غربی رقه شود و کنترل روستاهای دبسی عفنان و دبسی فرج و چند روستای دیگر را به دست گیرد.

این فرمانده ادامه داد: مرحله دوم به سمت جنوب شرق آغاز شد و ارتش توانست شهر باستانی الرصافه و صدها چاه نفتی و گازی این منطقه تسلطی یابد و امنیت جاده الرصافه-اثریا را تأمین کند؛ جاده ای که استان رقه را به استانهای حلب و حمص وصل میکند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که مرحله  سوم در حال حاضر ادامه دارد و ارتش موفق شده است به منطقه ای برسد که در 10 کیلومتری رود فرات و 30 کیلومتری شهر رقه قرار دارد.

این فرمانده به اشاره به همزمانی عملیات نظامی با اقدامات انسان دوستانه، تأکید کرد که ارتش سوریه یک منطقه را در الرصافه برای ایجاد مراکز موقت استان رقه مجهز کرده و در آن «عبد خالد الحمود» استاندار رقه به همراه همه نهادهای خدماتی دولتی حضور دارند تا به ساکنان آواره رقه خدمات ارائه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که روز گذشته 29 خانواده آواره سوری وارد شهر الرصافه شدند و کمکهای پزشکی و غذایی لازم در اختیار آنان قرار گرفت.
برچسب ها: صراط سوریه