۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
ناگفته‌های میرسلیم از انتخابات

روحانی در انتخابات بدعت بدی گذاشت/ هاشمی‌طبا می‌گفت به روحانی رأی می‌دهد، جهانگیری هم پوششی بود، مردم را مسخره کرده‌ بودند

میرسلیم گفت: ۱۶میلیون رأی برای جریان اصولگرایی به‌دست آوردیم که یک توفیق بود و در رقابت با رئیس‌جمهور منتخب یک دستاورد مهم بود.
کد خبر : ۳۷۳۵۲۶
صراط: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه روحانی بدعت‌های بدی در انتخابات پایه گذاشت، گفت: ۱۶میلیون رأی برای جریان اصولگرایی به‌دست آوردیم که یک توفیق بود و در رقابت با رئیس‌جمهور منتخب یک دستاورد مهم بود.

به گزارش تسنیم، سیدمصطفی آقا میرسلیم در نشست حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی، با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر توفیقی حاصل و منطقی بیان شد این موفقیت برای حزب مؤتلفه بود که در طول این مدت با بررسی دقیق، تحلیل اطلاعات از سراسر کشور به‌دست آمد و در اختیار فرد گذاشته شد، هرچند نتوانستم از همه این اطلاعات استفاده کنم و در این دوره تنها توانستم از 70 درصد مطالب بهره بگیرم.

وی افزود: به‌هرحال کار بنده مثل روحانی و جهانگیری نبود که برای هر مناظره با یک بغل پرونده در جلسات حاضر می‌شدند و مدام هم مطالب را بین خودشان تقسیم و ردوبدل می‌کردند، بلکه اطلاعاتی را حزب و همراهان آماده کردند و به همان میزان و شکل بیان شد و اگر به دل نشست، به‌سبب صداقتی بود که سعی داشتیم با مردم داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان خاطره‌ای از رأی‌آوری دولت یازدهم گفت: روز بعد از انتخاب دور نخست روحانی، همراه با مرحوم عسگر‌اولادی در مجمع تشخیص نزد وی رفتیم و اعلام کردیم آماده همکاری و کمک هستیم، اما بعد از این جلسه هیچ خبری نشد و کمکی خواسته نشد و استفاده‌ای نکرد. سعی ما بر کمک بود تا بتوان مشکلی از مشکلات موجود در کشور و باری از دوش مردم برداشته شود، ولی تصمیم و نظر، عدم‌استفاده از ظرفیت بود ولی به‌هرحال ما دست یاری را دراز کردیم که آقایان نخواستند.

وی افزود: طبق نگاه شهید بهشتی، ما در مؤتلفه اعتقادمان براین است که کارها را به‌گونه‌ای پیش ببریم که با مراقبت همراه باشد و نظام آسیب نبیند و تمام همت و تلاش خود را برای اقتدار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار ببندیم.

میرسلیم عنوان کرد: قسمت این بود با رئیس‌جمهور مستقر که برای انتخاب در دور دوم وارد انتخابات شده، در عرصه حضور یابیم هرچند همه تبلیغات متوجه رئیس‌جمهور مستقر بود و حتی 30 درصد افتتاحیه‌های دولت یازدهم در همین مدت انتخابات انجام شد و صداوسیما براساس وظیفه باید برنامه‌ها را پوشش می‌داد و وزرا هم که برای دولت سنگ‌تمام گذاشتند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری و اقدامات حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات گفت: روحانی از مجموعه ابزار تبلیغی حداکثر استفاده ولو غیرقانونی را بُرد و بدعت بدی گذاشته شد و از امکانات دولتی که در اختیار دولت بود از طریق جهانگیری و وزرا برای تبلیغ بهره گرفت.

وی افزود: اینکه معاون اول به‌عنوان یک کاندیدای 100درصد پوششی کاندیدا شود، یک بدعتِ بد بود و این یعنی شرایط مساوی نیست و یعنی یک کاندیدا 2برابر بقیه وقت در اختیار خواهد داشت. ما در حزب مؤتلفه بررسی کردیم و در نهایت گفتیم یا رأی می‌آوریم یا اگر رأی هم نیاوردیم، حقایق را برای مردم خواهیم گفت و مردم قبول خواهند کرد و می‌پسندند؛ در واقع می‌خواستیم زبان گویای حزب باشیم.

میرسلیم بیان کرد: ما دنبال تکلیف بودیم که به تکلیف خود عمل کنیم و دیدیم بقیه چطور عمل کردند. از سوئی شاهد بودیم هاشمی‌طبا کاندیدا شده بود، می‌گفت "من کاندیدا هستم ولی به روحانی رأی می‌دهم"، یا جهانگیری که با رویکرد کاندیدای پوششی وارد عرصه شد، این‌طور که مردم را مسخره کرده‌اید، البته امیدواریم در دوره‌های بعد اتفاقاتی این‌گونه به وقوع نپیوندد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نتایج حاصله در انتخابات دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری گفت: از 40 میلیون رأی توانستیم 16 میلیون رأی برای جریان اصولگرایی به‌دست آوریم که یک توفیق بود و در رقابت با رئیس جمهور منتخب یک دستاورد مهم بود چراکه در دوران قبل رؤسای جمهور مستقر رأی بالای 60درصدی به‌دست آوردند.

وی ادامه داد: روحانی به‌هرحال با استفاده از ابزار مختلف تلاش کرد و با موج و جریانی که ایجاد کرد مردم را از رأی‌آوری رقیب ترسانده بود. البته در مؤتلفه دستاورد بزرگی داشتیم اینکه توانستیم با مردم صادقانه حرف بزنیم اما قبول دارم باید خیلی زودتر از این دوره‌ای که برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری تلاش کردیم، وارد عرصه عمل می‌شدیم.

به‌گزارش تسنیم، در بخش پایانی این نشست اعضای حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی به پرسش پرداخته و میرسلیم نیز در این جلسه به سؤالات آنها درباره موضوعات مختلف پاسخ گفت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره رفتار چندگانه برخی افراد سیاسی گفت: برخی افراد را می‌بینیم که رفتاری چندگانه می‌کنند اینها بیشتر برای سهم‌بازی و بندبازی است که چنین رفتاری دارند.

وی درباره اصولگرایی افزود: اصولگرایی برمبنای اصول اسلامی و انقلابی است که هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شود و این یک جریان گفتمانی انقلابی و اسلامی است که وجود دارد.

میرسلیم با اشاره به برجام تصریح کرد: موفقیت برجام بسیار محدود بود هرچند از همان مقدار محدود هم نتوانستیم استفاده کنیم که علت آن هم ضعف مدیریتی بود و هم بانک‌های ما فرسوده است و بعضاً برخی رؤسای بانک اگر پیر و فرسوده هستند یا خیلی جوان که از بانکداری چیزی نمی‌دانند.