۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

احضار مدیران ۴ کانال‌ تلگرامی

کد خبر : ۳۷۳۵۷۴
صراط: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با شکایت نماینده حقوقی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیران چهار کانال بزرگ تلگرامی که در زمینه کاریابی و استخدامی فعالیت می‌کردند به پلیس فتای استان احضار شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدپور در این رابطه اظهار داشت: با شکایت نماینده حقوقی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر فعالیت غیرمجاز کانال‌های تلگرامی استخدامی و کاریابی در خراسان جنوبی بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های لازم و اقدامات سایبری مدیران چهار کانال تلگرامی را شناسایی و به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات احضار و بازجویی کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی افزود: پرونده مدیران کانال‌های استخدامی که بدون مجوزهای قانونی اقدام به فعالیت کرده بودند پس از تکمیل تحقیقات پلیس فتا به دادسرا اعزام شد.

محمدپور تصریح کرد: بنا بر دستورالعمل اجرایی صادر شده از مراجع قانونی و اداره کل کار، تعاون و امور اجتماع ، صدور مجوز کاریابی مجازی صرفا برای موسسات مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی که دارای حداقل یکسال تجربه کاری در این زمینه باشند صادر می‌شود و فعالیت سایر افراد در این زمینه تخلف محسوب شده و طبق قانون برخورد خواهد شد.