۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
حجت‌الاسلام‌ تقوی:

تضعیف نیروهای مسلح خیانت به کشور است/ نفوذ از طریق "معماری"

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تضعیف نیروهای مسلح را خیانت به کشور دانست و از ائمه جمعه خواست در این زمینه روشنگری کنند.
کد خبر : ۳۷۳۶۳۱
صراط: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا تقوی عصر چهارشنبه در همایش سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور که مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان فردیس برگزار شد، ضمن تبریک هفته کرامت اظهار کرد: حدود چهار ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود که رهبر انقلاب اولین حکم امام‌جمعه را به نام آیت‌الله طالقانی صادر کردند و نماز جمعه پنجم مرداد به امامت وی اقامه اشد.

به گزارش  مهر، وی افزود: از آن تاریخ به بعد اقامه نماز جمعه توسعه یافت و به حدود ۹۰۰ شهر رسید و اکنون این ۹۰۰ امام بصیرت افزایی می‌کنند و مردم سرافراز ایران را به وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه ساماندهی نماز جمعه به عهده ائمه جمعه است، گفت: فلسفه نماز جمعه تقویت نظام و مواضع آن است که از شارع مقدس منشأ می‌گیرد.

حجت الاسلام تقی با اشاره به اینکه مردم با حضور در نماز جمعه وحدت اجتماعی را تمرین می‌کنند، گفت: این مهم نوعی عبادت محسوب می‌شود که باید در خدمت نظام باشد.

نفوذ دشمن از طریق معماری

وی با تأکید بر اینکه وحدت رمز پیروزی است، گفت: هر قومی که وحدت داشته باشد بدون شک به نتیجه دلخواه می‌رسد و به قول امام‌جمعه فقید اردکان، وحدت اجتماعی از طریق بندگی خدا دنبال می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه آمد تا حکومت اسلامی را تشکیل دهد، گفت: در ابتدای انجام این مهم اقدام به ساختن مسجد کردند زیرا مساجد محور شهرهای اسلامی هستند.

وی با اشاره به اهمیت معماری مساجد و اینکه فلسفه معماری اسلامی بر مبنای یک اندیشه فلسفی عرفانی شکل می‌گیرد، گفت: دشمنان در پدیده تهاجم فرهنگی از طریق معماری نیز نفوذ کرده و به دنبال تحقق اهداف خود هستند.

حجت الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه تهران آشفته‌ترین شهر به لحاظ معماری است، گفت: نفوذ فرهنگ غربی در معماری پایتخت به چشم می‌خورد به‌طوری‌که دو خیابان در آن را نمی‌توان پیدا کرد که باهم همخوانی داشته باشند.

لزوم حفظ مواضع نظام جمهوری اسلامی

وی بابیان اینکه در معماری شهرهای قدیمی مانند یزد، شیراز و اصفهان اصول اسلامی رعایت شده و مراکز عبادت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: ضوابط زندگی در یک اجتماع اسلامی باید رعایت شود این در حالی است که ما در انقلاب صاحب سبک نیستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه مبانی معماری اسلامی باید تبیین و در دانشکده‌ها تعلیم شود، گفت: هر حکومتی که با وحدت شکل بگیرد بقایش حتمی است.

وی در بخش دیگری شرکت در نماز جمعه را موجب تقویت و اقتدار ملی دانست و گفت: مواضع نظام باید حفظ شود همچنین باید خط صحیح و صراط مستقیم را در پیش بگیریم.

حجت الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه آمریکا دشمن درجه‌یک ملت ایران محسوب می‌شود، گفت: امام‌جمعه دراین‌باره باید اقدام به روشنگری کند یکی از رسالت‌های ائمه جمعه بیان مواضع اسلام است.

تضعیف نیروهای مسلح خیانت به کشور است

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ ضد استکباری باید از تریبون نماز جمعه ترویج شود، گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از اهمیت بالایی برخوردار است که باید توسط ائمه جمعه به‌خوبی بیان شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری با اشاره به اهمیت تقویت نیروهای مسلح، گفت: امروزه هرکه بخواهد نیروهای مسلح را تضعیف کند به کشور خیانت کرده است، ائمه جمعه در این زمینه باید تلاش دوچندانی کنند.

وی با اشاره به اینکه از تریبون نماز جمعه باید فرهنگ شهادت تبلیغ شود، گفت: فرهنگ انزجار از ترور و تروریسم باید ترویج شود.

حجت الاسلام در بخشی دیگر با تأکید بر اینکه رسالت نماز جمعه باید در خدمت شورونشاط آفرینی باشد، گفت: باید بیکاری را کاهش دهیم و نگاهمان را از بیرون به درون آورده و روی پای خودمان بایستیم.

برچسب ها: صراط