۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

روزگار ناخوش "گندم‌کاران" با جیب‌ خالی

با گذشت ۴۰ روز از خرید تضمینی گندم در شهرستان پارس‌آباد، گندمکاران این شهرستان با جیب‌های خالی روزگار خوشی ندارند.
کد خبر : ۳۷۳۶۷۶
صراط: 40 روز پیش گندم‌کاران پارس‌آبادی ثمره تلاش چند ماهه خود را به 12 مرکز خرید تضمینی گندم تحویل دادند تا با چشم‌پوشی از بدعهدی سال‌های قبل دولت هزینه این تلاش‌های شبانه‌روزیشان را در اسرع وقت از دولت دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غافل از آن که عدم پرداخت هزینه خرید تضمینی گندمکاران پارس‌آبادی به یک سریال تکراری در طول چندین سال متمادی تبدیل شده است که همچنان کشاورزان زحمتکش پارس‌آباد در بی‌تدبیری و بدعهدی مسئولان به سر می‌برند.

یکی از کشاورزان شهرستان پارس‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تنها منبع درآمد ما از این گندم است و هم‌اکنون نیز حاضر به تامین هزینه معیشتی خود هم نیستیم و از طرفی دیگر هم توانایی مالی برای پرداخت هزینه کود و سموم و کشت زمین کشاورزی نداریم  و دولت ما را چشم‌انتظار نگه داشته و همچنان  با حساب پوچ و خالی مواجه هستیم.

این کشاورز افزود: این نخستین سال نیست که با این مشکل مواجه هستیم بلکه سال‌های قبل هم با این معضل مواجه بودیم اما متاسفانه این مسئله تکراری شده و مسئولان به فکر حل این معضل نیستند.

حجت‌الاسلام سید سعید رشادی، امام جمعه پارس‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه هفته قبل با اشاره به ملاقات کشاورزان و مطالبه به حق آنان و با ابراز گلایه از مسئولان  تصریح کرد: دولت باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت هزینه خرید تضمینی گندم اقدام کند تا مطالبات گندم‌کاران هر‌چه سریع‌تر برطرف شود.

اکبر صمدی، فرماندار پارس‌آباد نیز بیان کرد: پرداخت هزینه خرید تضمینی کشاورزان به صورت ترتیب برداشت در شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده و نصف مطالبات گندمکاران پارس‌آبادی هفته بعد و نصف دیگر آن در هفته دوم پرداخت می‌شود.

امیدواریم مسئولان کشوری و استانی با چاره‌اندیشی و پیگیری مشکلات کشاورزان دیگر اجازه تکرار این سریال غم‌انگیز را برای گندمکاران پارس‌آبادی ندهند.
برچسب ها: صراط