۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

یک بیمار را در بیمارستانی در تبریز کتک زدند +فیلم و توضیح مسئولان

کد خبر : ۳۷۳۷۰۰
یکی از اعضای کادر پزشکی مرکز آموزشى، درمانى سینا در تبریز برای بستن دست و پای بیمار، در حضور دو پرستار زن متوسل به رفتاری خشونت‌آمیز و ضرب‌وشتم بیمار شد. انتشار فیلم این حادثه، اعتراضات کاربران را در فضای مجازی برانگیخته است.

به گزارش تسنیم، طی ساعات گذشته انتشار فیلمی از ضرب‌وشتم یک بیمار در بخش مسمومیت بیمارستان سینا در تبریز، اعتراضات کارابران را در فضای مجازی برانگیخت. در این فیلم یکی از اعضای کادر پزشکی، برای بستن دست و پای بیمار متوسل به رفتاری خشونت‌آمیز شده و در حضور دو پرستار زن به ضرب و شتم بیمار مشغول می‌شود.



به دنبال انتشار این فیلم، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکى تبریز توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه می‌خوانید:

"برخورد دانشگاه علوم پزشکی تبریز با قصور نیروى خدماتى بیمارستان سینا تبریز در ارایه خدمات به بیمار بسترى  

بیماری با سابقه مصرف داروهای روانگردان با تشخیص مسمومیت ناشی از مصرف دارو بستری میشود؛ ساعات اولیه صبح، بیمار با تقلای فراوان سعی در  باز کردن دست وپای خود داشته، موضوع توسط پرستار مربوطه به همکارخدماتى اطلاع داده میشود.
هنگام مداخله توسط همکار خدماتى بخش، بیمار بیقرار به وی حمله کرده و وی برای مهار بیمار، متوسل به خشونت می شود.
به محض اطلاع، معاون درمان دانشگاه بهمراه معاون توسعه دانشگاه، فیلم کامل شیفت عصر و شب را بررسی کردند؛ و علیرغم عدم وجود سوءنیت، چون قسمتی از اقدامات، خارج از شأن خدمتگزاران سلامت تشخیص داده شد، کادر خدماتی مربوطه به دادگاه معرفی و و از کار برکنار شده و پایان کار به وى ابلاغ شد.
کادر درمانی مسئول ارایه خدمات مستقیم بخش از کار تعلیق شده وجهت بررسی پرونده، به هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان معرفی شدند.
هم چنین مسول حراست و مدیر و رییس مرکز درمانی، ضمن دریافت تذکر، به هیأت رسیدگی به تخلفات معرفی شدند
از خانواده بیمارعذر خواهی شده وضمن دلجویی به عمل آمده آمادگی دانشگاه برای کمک به تداوم درمان بیمار به منسوبین وی اطلاع داده شد.
پرونده رسیدگى کامل به این موضوع در دادگاه و دانشگاه مفتوح ودر حال پیگیری است."