۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸

واکنش وزیر بهداشت به طرح تحریم‌های جدید آمریکا

کد خبر : ۳۷۳۷۲۵
صراط: وزیر بهداشت در خصوص تصویب تحریم‌های جدید آمریکا و تاثیر آن در حوزه بهداشت و درمان گفت: بعید است که تحریم‌های جدید آمریکا در حوزه سلامت مشکل ایجاد کند ولی هنوز زود است در این زمینه قضاوت کنیم، باید منتظر گذر زمان باشیم تا ابعاد این تحریم‌ها روشن شود.

به گزارش فارس،سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی درباره اثرات تحریم های جدید از سوی آمریکا گفت: با صحبتی که با دکتر ظریف داشتم بعید است که تحریم های جدید آمریکا در حوزه سلامت مشکل ایجاد کند ولی هنوز زود است در این زمینه قضاوت کنیم، باید منتظر گذر زمان باشیم تا ابعاد این تحریم ها روشن شود ولی نگرانی از بابت تبعات این تحریم ها در حوزه سلامت نداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به شخصه نگران حوزه سلامت نیستم، بیان داشت: این تحریم ها در تامین داروهای مورد نیاز نیز بی اثر است.

وی در عین حال در خصوص تاثیر بلند مدت این تحریم ها تاکید کرد که اینکه غیر مستقیم اثر بگذارد یا نه باید زمان سپری شود تا مشخص گردد.

همچنین قاضی‌زاده هاشمی، در بازدید از بیمارستان‌های اردبیل اظهار کرد: پیشرفت کار بیمارستان تروما از زمان شروع تا الان قابل قبول نیست و باید تا سال 90 به اتمام می‌رسید.

وی افزود: باتوجه به شرایطی که در بیمارستان فاطمی اردبیل وجود دارد هرچه سریعتر بیمارستان تروما تجهیز و به بهره‌برداری رسیده و شرایط درمانی مطلوب شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح بیمارستان هزار تخت خوابه از طرف استانداری و نمایندگان مجلس پیشنهاد و پیگیری شده بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا احداث این بیمارستان مورد قبول سازمان برنامه بودجه شده و در شورای اقتصاد تصویب شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بعضی از شهرستان‌ها ازجمله مشگین‌شهر باید در اولویت بوده و با اختصاص تجهیزات و متخصصین بیشتر ارایه خدمات بهتر درحوزه درمان صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به قدمت زیاد بیمارستان فاطمی و عدم امکان نوسازی آن امید است تا پایان سال 96 با بهره‌برداری از بیمارستان تروما و امام رضا جابجایی صورت گرفته و بیماران مراجعه کننده به آسایش برسند.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به هم مرز بودن اردبیل با کشور آذربایجان و استفاده اتباع آذری از خدمات درمانی در استان اردبیل گفت: چنانچه کشور آذربایجان علاقه به توسعه روابط با ایران باشد فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری آموزش‌های لازم و خدمات بیشتر از سوی ایران به آذربایجان وجود دارد.
برچسب ها: صراط وزیر بهداشت