۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱

تهدید روسیه علیه آمریکا درصورت افزایش تحریم‌ها

کد خبر : ۳۷۳۷۳۲
صراط: بنا به گفته یکی از مقامات عالیرتبه روسیه، در صورتیکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه این کشور گسترش یابد، مسکو نیز پاسخ این اقدامات را خواهد داد.

به گزارش فارس، بنا به گفته یکی از مقامات عالیرتبه روسیه، مسکو می‌تواند به گسترش احتمالی تحریم‌های یکجانبه آمریکا پاسخ بدهد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، این مقام روس روز پنجشنبه (امروز) به خبرنگاران گفت که روسیه احتمالاً تصمیم بگیرد به افزایش احتمالی تحریم‌های یکجانبه آمریکا پاسخ بدهد.

این مقام روس که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به اینکه آیا روسیه می‌تواند به این اقدامات آمریکا واکنش نشان دهد و آیا قرار است مسکو اقداماتی علیه واشنگتن تصویب کند، گفت که بله چنین اقداماتی امکانپذیر است.

اظهارات این مقام روس بعد از آن اعلام شده است که مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه هفته جاری، نسخه جدیدی از لایحه‌ای را به تصویب درآورد که تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه، ایران و کره شمالی وضع می‌کند  و توانمندی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو محدودیت‌های مسکو را کاهش می دهد.

طبق این گزارش، این اقدامات، بخش دفاعی، اطلاعاتی، معادن، کشتیرانی و صنایع راه آهن روسیه را هدف قرار می‌دهد و تعاملات با بانک‌های روسیه و شرکت‌های انرژی این کشور را محدود می‌کند.

این لایحه که هنوز به تصویب سنا و دولت ترامپ درنیامده است، انتقادات برخی کشورهای اتحادیه اروپا را برانگیخته است به طوریکه فرانسه و آلمان تابحال علیه این لایحه اعتراض کرده‌اند.
برچسب ها: صراط روسیه