۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

درخواست "سوریه" برای نجات ساکنان دو روستا

وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و نیز شورای امنیت تحرک فوری آن‌ها را برای نجات ساکنان دو روستای حومه حلب از دست گروه‌های تروریستی، خواستار شد.
کد خبر : ۳۷۳۷۴۰
صراط: وزارت امور خارجه سوریه درباره وضع غیرانسانی و رنج و محنت روزانه ساکنان دو روستای «کفریا» و «الفوعه» در استان «ادلب» که تحت محاصره گروه‌های مسلح تروریستی هستند، دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و نیز شورای امنیت ارسال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این نامه‌ها آمده است: «به اصطلاح جامعه بین‌الملل ، ساکنان «کفریا» و «الفوعه» را تحت ظلم گروه‌های مسلح تروریست رها کرده است. این گروه‌ها و در صدر آن‌ها «جبهه النصره»- که در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل متحد قرار دارد- در حومه حلب با حمایت برخی رژیم‌ها و دولت‌های شناخته‌شده فعالیت می‌کنند.»

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه نامه خود آورده است: «سوریه از سازمان ملل متحد و نیز از شورای امنیت این سازمان، که امروز درباره بررسی وضع انسانی سوریه تشکیل جلسه داده است، می خواهد برای پایان دادن به رنج و محنت ساکنان دو روستای «الفوعه» و «کفریا» هر چه سریع‌تر وارد عمل شوند. ساکنان این دو روستا، به علت محاصره شدید و سیاست نگه‌داشتن در گرسنگی و نیز هدف قرار دادن آن‌ها با تک تیراندازان و شلیک خمپاره، در معرض کشتار جمعی قرار دارند.
برچسب ها: صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز