۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

بوناچیچ: حق گریه‌کردن نداریم

سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز گفت: بازیکنان باید از هفته اول انتظاراتم را برآورده کنند و از هفته هفتم شما می‌توانید گسترش فولاد واقعی را ببینید.
کد خبر : ۳۷۳۷۴۲
صراط: لوکا بوناچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پارس جم جنوبی در چارچوب هفته نخست لیگ هفدهم گفت:‌ نگاه ما به شروع رقابت‌های فصل جدید خوش‌بینانه است، چون بازیکنان‌مان پیش از فصل خوب کار کردند. البته مصدومیت‌هایی هم داشتیم، اما مطمئنم که بازیکنان که در ترکیب قرار می‌گیرند، با تلاش خودشان زحمات ما را به نتیجه می‌رسانند.

به گزارش خبرگزاری میزان، سرمربی گسترش فولاد تصریح کرد: می‌دانید که ممکن است در اوایل لیگ برتر نتایج خوبی رقم نخورد، اما همه تلاش ما این است که میزبان خوبی باشیم البته میزبانی که بازی‌هاش را می‌‌برد. تیم پارس جنوبی سال گذشته قهرمان لیگ آزادگان شد و مطمئنم که آنها تیم سخت‌کوشی هستند. شاگردان تارتار خیلی سخت گل می‌خورند. سال گذشته هم گل خورده کمی در کارنامه‌شان داشتند. ما بازی را ساعت 20 فردا شروع می‌کنیم و در ادامه خواهیم دید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه به وجود آمدن تغییرات زیاد در این تیم تصریح کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که بله شما کاملاً درست می‌گویید. ما امسال جوان‌گرایی کردیم. طبق صحبت‌هایی که من با مسئولان باشگاه گسترش فولاد داشتم با همین هدف به گسترش فولاد آمدیم که با یکسری بازیکنان جوان به استقبال لیگ برتر برویم. من با مسئولان باشگاه گسترش به توافق رسیدم که برخی از بازیکنان بومی از تیم گسترش را به فوتبال ایران معرفی کنم.

بوناچیچ با ابراز رضایت از روند آماده‌سازی تیمش پیش از آغاز لیگ هفدهم یادآور شد: من از تمرینات آماده‌سازی پیش از فصل خودمان رضایت نسبی دارم، اما می‌توانم بگویم تقریباً از آن راضی هستم. تنها دلیلی که باعث می‌شود من کمی از روند آماده‌سازی گسترش‌ فولاد ناراضی باشم این است که ما می‌توانستیم در اردوی ترکیه حریفان به مراتب قدرتمندتری داشته باشیم، اما این اتفاق رخ نداد. به طور کلی می‌توانم بگویم که از روند آماده‌سازی تیمم راضی هستم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه از هفته چندم می‌توانیم گسترش فولاد مورد نظر شما را ببینیم، گفت: ما حق گریه کردن نداریم. بازیکنانم باید از هفته اول انتظارات من را برآورده کنند. البته من می‌دانم که در هفته اول خیلی از چیزها برای خیلی از تیم‌ها ناشناخته است. ما در اردوی آماده‌سازی‌مان پیش از شروع لیگ برتر سه بازی دوستانه انجام دادیم که ماحصل آن یک برد، یک باخت و یک تساوی بود؛ این نتایج و عملکرد بازیکنان من را امیدوار کرد، چون در مسیری حرکت می‌کنیم که از قبل ترسیم کرده بودیم. زمانی که آقای زنوزی از من برای حضور در گسترش فولاد دعوت کرد به من گفت که می‌خواهم در گسترش فولاد از بازیکنان جوان استفاده و آنها را به فوتبال ایران معرفی کنم. ما بازیکنان جوان خوبی داریم.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد همچنین در تمجید از بازیکنان جوانش خاطرنشان کرد: پیمان بابایی، امین خطیبی و قنبری در حال حاضر مصدوم هستند و ما می‌خواهیم یک بازیکن دیگر هم در تیم‌مان جذب کنیم که اگر این اتفاق بیفتد کیفیتمان بالا می‌رود اما شاید تعجب کنید که چرا من تا این حد از پیمان بابایی اسم می‌بروم. او واقعاً بازیکن باکیفیتی است و در تمرینات هم بهترین مهاجم من بود. الان واقعاً حیف است که او مصدوم شده و برای چند هفته نمی‌تواند گسترش فولاد را همراهی کند. بازیکنان من باید ایده‌آل باشند و انتظارات من را برآورده کنند. از هفته هفتم شما می‌توانید گسترش فولاد واقعی را ببینید.

بوناچیچ در مورد شناختش از مهدی تارتار اظهار داشت: من قبلاً با تیم مس‌ کرمان به تبریز آمده و با گسترش فولادی بازی کرده‌ام که هدایتش را مهدی تارتار بر عهده داشت. در آن زمان هم تیم مهدی تارتار بسیار سختکوش بود. من به او احترام می‌گذارم، البته نمی‌توانم بگویم که بازی فردا حتماً زیبا خواهد بود، چون دو تیم سفت و سخت بازی می‌کنند. پارس جنوبی که مهدی تارتار هدایت آن را بر عهده دارد فصل گذشته کمترین گل خورده را داشت. این موضوع حرف من را تأیید می‌کند که فردا یک بازی فیزیکی و درگیرانه خواهیم دید. تیم‌های تارتار براساس دفاع محکم، فوتبال بسته و استفاده از ضدحملات بسته می‌شوند. البته آنها واقعاً در ضدحملات خطرناک هستند، اما ما باید بازی خودمان را به آنها تحمیل کنیم و این باور را داشته باشیم که فردا سربلند از زمین بیرون می‌آییم. وقتی می‌گویم تیمی بسته بازی می‌کند منظورم این نیست که مربی‌اش بد است. در واقع تارتار به دنبال نتیجه بوده نه بازی زیبا. ضمن اینکه هر تاکتیکی بسته به زمان خودش به کار می‌رود.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد درباره شیوه بازی تیمش در فصل جدید اظهار داشت: وقتی با تیم‌هایی بازی می‌کنیم که هم‌سطح خودمان هستند انتظار یک بازی تهاجمی از تیم خودم دارم. البته شاید فردا با توجه به شرایط بازی در نیمه دوم از تاکتیک دفاعی استفاده کنیم. برای نتیجه گرفتن روش‌های مختلفی وجود دارد. ما فردا میزبان هستیم و باید پیروز شویم و اگر به سه امتیاز نرسیم یعنی اینکه موفق نبوده‌ایم. این در حالی است که تیم پارس جنوبی میهمان است و به مساوی نیز راضی خواهد بود و اگر سه امتیاز را بگیرد برایش عالی خواهد بود.

وی افزود: گسترش فولاد تیمی نوپاست و می‌خواهد روزبه‌روز بزرگ‌تر شود. این تیم از زمین و آکادمی خوبی بهره می‌برد و این نکاتی بود که من در صحبت با آقای زنوزی به آنها اشاره کردم. گسترش فولاد به یک ثبات رسیده است. در جلسه‌ای که برای حضورم در این تیم داشتم زنوزی برنامه‌اش را با من در میان گذاشت و من قبول کردم تا این تیم به شرایط بهتری برسد. حالا که تیمی جدید با نیروهای جدید ساخته‌ایم به دنبال نتایج خوب و عملکرد بهتر نسبت به فصل گذشته هستیم. در تمرینات پیش‌فصل و بازی‌های دوستانه‌ای که برگزار می‌کردیم موقعیت‌های زیادی نصیب بازیکنان می‌شد، اما به اندازه کافی به گل نمی‌رسیدیم. با این وجود من به بازیکنانم ایمان دارم و نتایج‌مان چه خوب و چه بد باشد مسئولیتش با من است.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد با اشاره به اینکه قصد جذب یک بازیکن خارجی برای گسترش فولاد را دارد، خاطرنشان کرد: پیمان بابایی مصدوم شده و ما به اجبار از خالقی‌فر در خط حمله استفاده می‌کنیم. من همه چیز را می‌دانستم، ولی فروش برخی بازیکنان در چارچوب سیاست‌های باشگاه بوده و از آنها اطلاع نیز داشتم. نقطه ضعف ما این است که نمی‌توانیم موقعیت‌های‌مان را گل کنیم.

بوناچیچ درباره جدایی چند مدافع تیمش و حضور چند بازیکن جوان گفت: اگر بگوییم که تجربه ما در خط دفاعی کم شده، حرف درستی است، اما باید از جلو جبران کنیم یعنی اینکه جلوتر از خط دفاعی اجازه ندهیم که بازیکنان حریف به یک سوم دفاعی ما برسند.

وی با اشاره به بازیکنان جدا شده تیمش در خط دفاعی عنوان کرد: اسدی 38 ساله، حسینی 33 ساله، حاتمی 32 ساله و اکرامی 33 ساله بودند که خودشان جدا شدند. اگر بخواهیم الان بگوییم که چه رخ داده است، اشتباه است. من می‌خواهم از توان دستیارانم برای بهبود شرایط تیم استفاده کنم. آنها در این مدت زحمات زیادی کشیده‌‌اند و ما کوچک‌ترین اختلافی با هم نداشتیم، ضمن اینکه من تجربه حضور در اینجا را نیز دارم.

این مربی کروات درباره وضعیت فرناندو دخسوس گفت: سیاست باشگاه این بود که اگر پیشنهاد خوبی به او رسید، از گسترش فولاد جدا شود.

بوناچیچ در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه سال گذشته در ایران نبودید، آیا بازیکنان کنونی‌تان را خودتان به گسترش فولاد آوردید یا فرد دیگری برایتان تیم بسته است، تصریح کرد: بسیاری از بازیکنان جوان با ما قرارداد داشتند و هیچ بازیکنی به من تحمیل نشده است. سال‌های گذشته به این بازیکنان اعتماد نشده و فرصت بازی پیدا نکردند. ما امسال به این بازیکنان اعتماد کردیم و آنها هم نشان دادند که با استعداد هستند.

سرمربی تیم گسترش فولاد ادامه داد: البته انتظار نداشته باشید که این بازیکنان جوان، به بازیکنان کلیدی ما تبدیل شوند. ما بازیکنانی داریم که 27 یا 28 سال‌شان است. بازیکنانی مثل امین حاج‌محمدی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده و رضا خالقی‌فر؛ بازیکنان باتجربه گسترش فولاد به حساب می‌آیند. امیدوارم بازیکنان جوان در کنار این بازیکنان با تجربه به راهی که انتظار داریم بروند.
برچسب ها: صراط