۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

فوت چند کودک به دلیل نبود قلب پیوندی

کد خبر : ۳۷۳۸۱۷
صراط: فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: در هفته‌های گذشته چند کودک با نارسائی قلبی پیشرفته به دلیل فراهم نشدن شرایط پیوند و نبودن قلب، در بیمارستان شهید رجائی تهران فوت کردند.

علی صادق‌پور فوق تخصص جراحی قلب و عروق در گفت‌وگو با فارس گفت : سی و ششمین و سی و هفتمین پیوند قلب کودکان روز پنجشنبه پنجم مردادماه در بیمارستان قلب شهید رجایی انجام شد.

وی افزود: در جراحی اول، گیرنده دختر بچه 11 ساله‌ای بود که به دلیل نارسائی پیشرفته قلبی در صف پیوند قرار داشت و دهنده دختر بچه‌ 9 ساله بود که به دلیل مرگ مغزی قلبش اهدا شد. قلب این دختر بچه 9 ساله به بیمارستان شهید رجایی و کبد وی به شیراز انتقال یافت.

صادق‌پور ادامه داد: در جراحی دوم نیز، گیرنده پسر بچه 12 ساله با علایم نارسائی پیشرفته قلبی بود که از مدتها قبل بعلت نارسائی قلبی در بیمارستان شهید رجائی بستری شده بود و دهنده قلب، خانمی 35 ساله بود که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق افزود: یکی از کلیه‌های این زن 35 ساله به بیمارستان لبافی‌نژاد و دیگر کلیه به بیمارستان شریعتی منتقل شد. همچنین کبد این زن  به بیمارستان امام، پانکراس به بیمارستان لبافی نژاد و کبد به بیمارستان امام (ره) انتقال یافت.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق اضافه کرد: در هر دو جراحی، بیماران دریافت کننده عضو پیوندی، در لیست پیوند اورژانسی بودند و داروهای کمک قلبی دریافت می‌کردند.

وی با اظهار تاسف اعلام کرد: در هفته‌های گذشته چند کودک با نارسائی قلبی پیشرفته به دلیل فراهم نشدن شرایط پیوند و نبودن قلب، در بیمارستان شهید رجائی تهران فوت کردند.
برچسب ها: صراط پیوند قلب