۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

شرط عجیب نتانیاهو برای سازش: زمین بدهید!

کد خبر : ۳۷۳۸۱۹
صراط: نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کاخ سفید پیشنهاد داد در ازای تشکیل دولت مستقل فلسطینی، مرزبندی‌ها تغییر کرده و تبادل اراضی انجام شود.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر مذاکراتی را با کاخ سفید درخصوص تبادل اراضی فلسطینیان در ازای تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی انجام داده است.

شبکه دو رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام دیپلماتیک ارشد – که نامش را فاش نکرد – گزارش داد نتانیاهو با «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه کاخ سفید در امور خاورمیانه درباره هر گونه توافق آینده با فلسطینیان صحبت کرده و خوستار تبادل اراضی شد.

وی در این مذاکرات تلفنی، طرح «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ فعلی کابینه‌اش را – که مبنی بر تغییر مرزهای دولت جعلی اسرائیل و منطقه فلسطینیان در ازای موافقت با تشکیل یک دولت فلسطینی مستقل است و چند سال قبل مطرح شده بود – پیشنهاد کرد.

به نوشته وبگاه «جروزالم پست» این طرح شامل اضافه کردن شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری به اسرائیل و واگذار کردن منطقه «وادی عاره» به دولت آتی فلسطینی می‌باشد.

این تماس‌ها چند هفته قبل از وقوع درگیری‌های اخیر مربوط به «مسجد الاقصی» در شهر قدس انجام شده بودند.

یک مقام کاخ سفید نیز ضمن تایید این مذاکرات، تاکید کرد کوشنر و تیم او فقط در صورتی با طرح تبادل اراضی موافقت خواهند کرد که مفهوم بزرگتر و جامع‌تری از سازش با فلسطینیان توسط اسرائیل ارائه شود.
برچسب ها: صراط نتانیاهو