۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

نتایج یک نظرسنجی: حمایت ایرانی‌ها از احیای برنامه هسته‌ای

کد خبر : ۳۷۳۸۲۴
صراط: نظرسنجی مرکز مطالعات بین المللی دانشگاه مریلند نشان می‌دهد که اکثر مردم ایران از احیای برنامه هسته‌ای این کشور در صورت خروج آمریکا از برجام حمایت می‌کنند.

به گزارش فارس، پایگاه خبری المانیتور در گزارشی نوشت، اگر چه پذیرش توافق هسته‌ای در ایران رو به افزایش است اما اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد توافق هسته ای را لغو کند، ایرانیها از احیای برنامه هسته ای متوقف شده خود حمایت می‌کنند.

بنابر این نظرسنجی که مرکز مطالعات جهانی و امنیت مریلند ((CISSM) و IranPoll.com به دست‌آمده است، 67.1 درصد از مردم ایران از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می‌کنند. این عدد اندکی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات 55.4 درصد و یک سال قبل از آن 62.6 درصد بود.

همزمان، حدود 55.4 درصد از ایرانی‌ها هم از اقدام دولتشان مبنی بر از سر گیری برنامه‌ هسته‌ای که در پی برجام محدود شده بود، حمایت می‌کنند. این اقدام با توجه خروج آمریکا از توافق اهمیت یافته است. پیش از انتخاب ترامپ این رقم 48.4 درصد بود.

«ابراهیم محسنی» استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر در (CISSM در این مورد به المانیتور گفت: «در حالی که ایرانی‌ها انتظار بهترین‌ها را می‌کشیدند و به برجام خوشبین بودند، اطلاعات نشان می‌دهد که آنها برای بدترین ها آماده هستند و اگر آمریکا توافق را نقض کند، از برخی از اقدامات تلافی جویانه حمایت می‌کنند.»

نظرسنجی مریلند در ژانویه گذشته نشان می‌دهد که شمار زیادی از ایرانی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که دولت ترامپ توافق هسته‌ای را نقض می‌کند.
برچسب ها: صراط اتمی