۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

ژاپن 2 نهاد چینی را تحریم کرد +واکنش پکن

کد خبر : ۳۷۳۸۳۴
صراط: طبق اعلام وزیر خارجه ژاپن، این کشور دارایی‌های 5 سازمان و 9 فرد حقیقی مرتبط به کره شمالی را توقیف می‌کند؛ تحریم‌هایی که دو نهاد چینی هم در آن دیده می‌شود.

به گزارش فارس، در ادامه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره و اقدام واشنگتن در تصویب تحریم‌ها علیه کره شمالی در کنگره آمریکا، ژاپن هم از اقدام تحریمی علیه پیونگ یانگ خبر داده است.

وزیر خارجه ژاپن تنها ساعاتی پس از تصویب طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی در کنگره آمریکا، اعلام کرد که این کشور دارایی‌های 5 سازمان و 9 فرد حقیقی مرتبط با کره شمالی را توقیف می‌کند.

به گزارش رویترز، بیانیه «فومیو کیشیدا» درباره این تحریم‌ها در حالی منتشر شده که در بین اسامی منتشر شده توسط وزارت خارجه ژاپن، نام دو شرکت چینی هم دیده می‌شود.

چین، در پاسخی سریع به اعلام خبر توقیف دارایی‌های دو شرکت چینی توسط ژاپن، این اقدام را غیرقابل قبول و اشتباه خوانده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: «ما قطعا مخالف اقدام از سوی هر کشوری برای اعمال هرگونه تحریم یکجانبه به دور از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل هستیم به ویژه اگر چنین اقدام‌هایی علیه نهادها و اشخاص حقیقی چین باشد».

«لو کانگ» در کنفرانسی خبری افزود: «اگر ژاپن بر انجام این کار اصرار دارد، چنین موضوعی موانع سیاسی بزرگی برای همکاری بین چین و ژاپن درباره موضوع شبه جزیره کره ایجاد خواهد کرد».
برچسب ها: صراط چین ژاپن