۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

امام جمعه شیراز: مبادا دزد شهردار شود

کد خبر : ۳۷۳۸۴۰
صراط: امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه شورای شهر در روزهای آتی برای شیراز شهردار انتخاب می‌کند، گفت: شیراز یک کلان شهر با سابقه‌ی دیرینه‌ی فرهنگی است؛ مبادا افراد جاهل، کارچاق‌کن و دزد را بخواهید شهردار کنید که در این صورت مردم در مقابل شما خواهند ایستاد.

به گزارش فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز شیراز با بیان اینکه شورای شهر در روزهای آتی برای شیراز شهردار انتخاب می‌کند، خطاب به اعضای شورای تصریح کرد: از جانب مسئولین، مردم و جامعه روحانیت هشدار می‌دهیم اگر فردی ضعیف، ناتوان، بی‌دین و بی‌تخصص را شهردار کنند، همان روزهای اول او را برکنار می‌کنیم و در انتخاب شهردار کلان‌شهر شیراز دقت کنند.

وی در ارتباط با روز نماز جمعه بیان کرد: بیش از 900 نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود که در استان فارس 77 و در شیراز هفت نماز جمعه برقرار است و یکی از برکات انقلاب اسلامی، احیای این امر الهی است.

خطیب نماز جمعه شیراز پیرامون روز کارآفرین خاطرنشان کرد: برنج و روغن دادن به مردم هنر نیست، شغل ایجاد کنید و فنی‌حرفه‌ای می‌تواند پایه‌ی خوبی برای اقتصاد مقاومتی باشد.

رضوی اردکانی در ارتباط با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه بیان کرد: استان فارس سومین حرم اهل بیت است به این دلیل که بیشترین امامزادگان در استان فارس و استان شمالی هستند و در فارس فرزندان امام موسی‌بن جعفر (ع) حضور دارند که اکثر امامزاده‌‌های استان فارس دارای شجره هستند.

وی در ادامه سالگرد درگذشت آیت الله مشکینی، روز اهدای خون، روز جهانی شیر مادر و شهادت آیت الله شیخ فضل‌الله نوری را گرامی داشت.

خطیب نماز جمعه شیراز با بیان اینکه دعوت به تقوا مأموریت اصلی انبیای الهی و ائمه هدی است گفت: عقل یک پیامبر باطنی است که ممکن است تحت غرایز و شهوات کارایی خود را از دست بدهد، از همین روی انبیا به عنوان پیامبران ظاهری به کمک عقل آمده‌اند و آن را قانونمند و هدفمند کردند.

وی با بیان اینکه اگر مسئله امامت و رهبری بعد از پیامبر مشخص نشود، رسالت معنا و کاربردی ندارد، ادامه داد: راه انبیا با ختم رسالت تمام نمی‌شود و همه‌ی پیامبران جانشین‌هایی داشتند و حضرت محمد (ص) زمانی دین را کامل کرد که جانشین مشخص کرد.

خطیب نماز جمعه شیراز با بیان اینکه شیعه معتقد است امام باید منصوص و معصوم باشد، تصریح کرد: طبق حدیثی از پیامبر که در کتاب‌های معتبر سنی و شیعه نوشته شده است، پیامبر می‌گوید بعد از من 12 امام، ولی، خلیفه یا امیر می‌آید و علمای اهل سنت این موضوع را انکار نمی‌کنند.

رضوی اردکانی افزود: امامت چیزی نیست که کسی آن را خلق کند، امام باید معصوم باشد تا مردم را به بیراهه نبرد و محکمترین دلیل در قرآن برای اثبات معصوم بودن ائمه، آیه تطهیر است.

وی با بیان اینکه امامت دو بخش تکوینی و تشریعی دارد، ادامه داد: منظور از تکوینی این است که بر نظام هستی و غیرانسان ولایت داشته باشد؛ امام خلیفه‌الله است و جانشین خداوند بر روی زمین؛ خدا به کسی که به عنوان خلیفه مشخص می‌کند ویژگی‌ها و اختیاراتی می‌دهد.

خطیب نماز جمعه شیراز  مطرح کرد: گروهی شهوت‌ران و بی‌سواد بر عربستان حاکم شدهّ‌اند که دارند با پول دلارهای نفتی عقیده‌ مضحک وهابی را جهانی می‌‌کنند که نتیجه‌ آن نیز می‌شود گروهک تروریستی داعش که می‌گویند همه مشرک هستند.

رضوی اردکانی گفت: ولایت تشریعی، ولایتی است که امام حکم خدا را بیان و اجرا کند که ولی‌فقیه در این بخش مسؤولیت دارد و فرق بین امام معصوم و ولایت فقیه این است که ائمه معصوم ولایت تکوینی و تشریعی دارند، اما ولی فقیه فقط ولایت تشریعی دارد.

به گزارش فارس، در پایان نماز جمعه امروز بیانیه‌ای در محکومیت جنایات انجام شده علیه مسلمانان در مسجدالاقصی و کشتار بی‌رحمانه در میانمار خوانده شد.
برچسب ها: صراط شیراز