۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

بروجردی: باید درس ادب سیاسی به ترامپ بدهیم/ "موشک" تنها راه بازدارندگی دفاعی کشور است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای معدودی در دنیا توان ساختن و پرتاب ماهواره را دارند که اقدام ایران برای پرتاب ماهواره امری راهبردی بود.
کد خبر : ۳۷۳۸۷۱
صراط: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در حاشیه بازدید از مرز رازی و ایستگاه راه آهن رازی در جمع خبرنگاران پیرامون وضعیت این مرز اظهار داشت: سیاست کشور این است که از اتکا به درآمد نفت فاصله بگیریم ولی اکنون کاستی های فراوانی وجود دارد، برای قرار گرفتن بر روی ریلی اقتصاد مقاومتی نیازمند برداشت گام های بلند و اساسی هستیم.

به گزارش خانه ملت، وی با اشاره به وضعیت مرز رازی افزود: آن چیزی که از مرز رازی مشاهده کردیم به هیچ وجه در شأن ملی کشور نیست و نیازمند انجام اقدامات جدی است.

بروجردی با بیان اینکه از اقداماتی که دولت انجام داده تشکر می کنیم، متذکر شد: وزیر را در پایانه رازی کلنگ زنی کرده که امیدواریم هرچه سریع تر به نتیجه برسد و شأن مردمی که در این مسیر تردد می کنند با ساخت این پایانه حفظ شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: نباید وضع به این گونه باشد که در روز چند هزار نفر از مردم کشور به وان ترکیه برای یک شب اقامت و خرید سفر کنند و پس از آن سریع برگردند، به لحاظ تولیدات داخلی باید به گونه ای اقدام کنیم تا مردم برای خرید محصولات ارزان اینگونه سفر نکنند، البته تجارت با سایر کشورها امری طبیعی است و باید به دنبال صادرات و واردات متوازن باشیم.

بروجردی در خصوص جلسه فوق العاده ای که در کمیسیون امنیت ملی در قبال اقدامات آمریکا برگزار می شود، متذکر شد: باید درس ادب سیاسی به ترامپ بدهیم تا بداند پس از امضای توافقنامه بین المللی در دولت قبلی آمریکا و تثبیت این توافقنامه در شورای امنیت سازمان ملل، آمریکایی ها حق ندارند چنین رفتاری را انجام دهند.

وی افزود: معترض اقدامات آمریکا که در وادی نقض برجام حرکت می کند، فقط ایران نیست بلکه ۵ کشور دیگر نیز که در برجام حضور دارند به اقدامات آمریکا معترض هستند، فکر نمی کنم آمریکا راه به جایی ببرد ولی پاسخ محکمی را از نمایندگان ایران دریافت می کند.

رئیس کمیسون امنیت ملی در خصوص پرتاب موشک اخیر ایران گفت: به لحاظ راهبردی متعهد هستیم که در کج راهه ساخت بمب اتم حرکت نکنیم و به کشورهایی که برخلاف معاهده NPT سازننده بمب اتم هستند معترض هستیم و آمریکایی ها متهم ردیف اول هستند زیرا در جهت تخریب دنیا حرکت می کنند.

وی افزود: تنها راه بازدارندگی دفاعی برای کشور با توجه به تجربه تلخ ۸ سال جنگ تحمیلی، موشک است و حتما این سیاست را با همه امکانات پیش می بریم و مجلس نیز یکپارچه از نیروهای نظامی به ویژه هوافضای سپاه و وزارت دفاع حمایت می کند.

بروجردی با راهبردی خواندن پرتاب ماهواره گفت: کشورهای معدودی در دنیا توان ساخت ماهواره و پرتاب ماهواره را دارند و این اولین ماهواره ایران نبود و روز به روز توانایی های بیشتری را به لحاظ طول پرتاب و امکانات ماهواره ای به دست می آوریم.

برچسب ها: صراط