۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
الحوثی مطرح کرد

رد شایعه حمله موشکی به مکه/ مکه برای معامله نیست

کد خبر : ۳۷۳۹۳۲
صراط: رئیس کمیته عالی انقلابی یمن ادعای رژیم سعودی مبنی بر حمله موشکی انصارالله به مکه را تکذیب کرد.

 به گزارش تسنیم، محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در واکنش به شایعه‌سازی سعودی‌ها درباره حمله موشکی به مکه، گفت: موشک‌های بالستیک ارتش یمن شب گذشته به الطائف اصابت کرد.

وی در صفحه خود به‌روی توییتر نوشت که شایعه‌سازی رسانه‌های سعودی درباره حمله انصارالله به مکه، بیانگر اصابت دقیق موشک بالستیک ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک فهد در الطائف است.

الحوثی همچنین با بیان اینکه هشدار به کارکنان شرکت‌های نفتی عربستان همچنان به‌قوت خود باقی است، گفت: مکه ارزشمند است و برای معامله یا سازش با رژیم سعودی نیست.

در پی حمله بالستیکی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک فهد در الطائف، رژیم سعودی مدعی شد که این موشک را در نزدیکی مکه سرنگون کرده است.

برخی رسانه‌های سعودی نیز مدعی شدند که حمله موشکی اخیر با هدف بر هم زدن مراسم حج امسال صورت گرفته است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عصر پنجشنبه با تعدادی موشک بالستیک از نوع برکان1 پایگاه هوایی ملک فهد در منطقه الطائف عربستان را در هم کوبیدند.

یک منبع در یگان موشکی ارتش یمن گفت که این موشک‌های بالستیک به اهداف مورد نظر اصابت کرده و خسارات سنگینی به پایگاه مذکور وارد شده است.

یک منبع نظامی نیز به المیادین گفت که شماری از فرماندهان نظامی کشورهای ائتلاف متجاوز در پایگاه الملک فهد حضور داشتند.

حملات موشکی ارتش یمن در حالی صورت گرفت که محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی این کشور روز چهارشنبه هشدار داد که به‌زودی عملیات غافلگیر کننده‌ای علیه عربستان انجام می‌شود.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه‌شب گذشته با یک فروند موشک بالستیک دوربرد برکان (2-H) (آتشفشان 2-H) پالایشگاه‌های نفت عربستان در استان ینبع در غرب این کشور را در هم کوبید.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز