۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

نقل قولی از عادل الجبیر درباره بشار اسد

کد خبر : ۳۷۵۱۹۰
صراط: معارضان سوریه به نقل از وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کردند که «عادل الجبیر» به هیات عالی مذاکره کنندگان معارضان ابلاغ کرد که بشار اسد در قدرت باقی می‎ماند.

به گزارش فارس به نقل از روسیاالیوم، یک منبع معارض سوریه گفت که «عادل الجبیر» وزیر خارجه سوریه به هیات عالی مذاکره‌کنندگان گفته که بشار اسد در قدرت باقی می‌ماند.

در همین حال، وبگاه الجسر وابسته به معارضان گزارش داد که هیات عالی مذاکره کنندگان معارضان با صدور پیامی اعلام کرد که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی خروج بشار اسد از قدر در حال حاضر را بعید شمرد و تاکید کرد که «روند تحولات به گونه‌ای است که کناره‌گیری وی در ابتدای مرحله انتقالی ممکن نیست و باید درباره مدت زمان ابقای وی در مرحله انتقالی و اختیارات وی در این مرحله بحث و بررسی شود.»

در ادامه این پیام آمده است که «عادل الجبیر در دیدار با هیال مذاکره‎کنندگان بر دعوت از نمایندگاه معارضان در مسکو و قاهره به ریاض برای بررسی موضوع امکان تشکیل هیات مشترک و همچنین برگزاری نشست هیات عالی مذاکره‎کنندگان معارض و برگزاری این نشست در ماه دهم میلادی تاکید کرد.»

به گفته منبع معارض، عادل الجبیر به هیات مذاکره‌کنندگان معارض ابلاغ کرد که خروج هیات از دیدگاه جدید آن ضرورت دارد، در غیر اینصورت دولت‌ها بدون معارضان بحران سوریه را حل خواهند کرد. منبع معارض افزود: پایان نقش ریاض حجاب هماهنگ کننده هیات معارضان سوری در کنفرانس ریاض اعلام خواهد شد.

عادل الجبیر این مطالب را در تاریخ سوم ماه جاری میلادی در دیدار با معارضان در مقر هیات عالی مذاکره کنندگان در ریاض عنوان کرد.