۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

امیدِ مرعشی به بیماری نجفی!

کد خبر : ۳۷۵۲۲۵
صراط: روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت: «خرداد» نوشت: رقابت توام با عدم شفافیت و زد و بندهای نامتعارف و جهت‌گیری‌های غیرسازنده برای انتخاب شهردار می‌تواند تبدیل به پاشنه آشیل اردوگاه اصلاحات شده و تاثیر بسیار منفی در نگاه حامیان بدنه اصلاحات خواهد داشت، حامیانی که یگانه سرمایه و تنها نقطه مثبت و ارتقابخش اصلاح‌طلبان در سپهر سیاسی در همه فراز و نشیب‌ها بوده‌اند.

این روزها مع‌الاسف شاهد هستیم که برخی طیف‌ها در این مسیر گام برداشته و تحرکات آنان شائبه‌برانگیز و عجیب شده است. با آنکه اعضای شورای شهر، موکدا تاکید کردند که بر اساس میثاق‌نامه، هیچ‌یک از اعضای شورا نمی‌بایست تا پایان عمر کاری خود از شورا خارج شوند و محسن هاشمی رفسنجانی نیز به همین واسطه اعلام کرد که از نامزدی در شهرداری انصراف داده است، نگاه به خط رسانه‌ای جریان حامی وی نشان‌دهنده آن است که هنوز آنان برای شهرداری هاشمی خیز برداشته و گویا نمی‌خواهند از موضع خود کوتاه بیایند.

این پایگاه خبری درباره راهبرد طیف کارگزاران اضافه کرد: به نظر می‌رسد آنان از مدل شهردار پوششی برای رسیدن به این مقصد و هدف می‌خواهند بهره بگیرند، چگونه؟ آنان در سایه گزینه موجه و شناخته شده‌ای چون محمدعلی نجفی که با اقبال در شورا و در بدنه حامیان روبه‌روست، حرکت می‌کنند و پس از شهرداری وی و پس از مدتی چشم به آن دارند که به علت بیماری نجفی یا خسته شدن او از چالش‌های شهرداری(که کم هم نیست) او این جایگاه را ترک و آنگاه آنان هاشمی را به عنوان بهترین گزینه فوری و آنی مطرح کنند. البته این تنها گزینه آنان نیست، حسین مرعشی هم بسیار به این استراتژی دل بسته، آنچنان که تاکید دوچندانی مبنی بر این دارد که با نجفی به مثابه سیبی از وسط نصف شده است و برنامه مشترک دارد و...

نکته‌ای که با واکنش نجفی نیز روبه‌رو شده و او گفت که نیاز به سخنگو ندارد، نکته‌ای که نشان می‌دهد، نجفی خود تمایلی به این دست راهبردهای حزب کارگزاران ندارد و نیک می‌داند که با این ترفندها، حیثیت و اعتبار و آبروی وی به ثمن بخس از کف رفته و او هزینه قدرت‌طلبگی دیگران خواهد شد.

خردادنیوز در پایان نوشت: هم باید به نجفی گوشزد کرد که بسیار حواسش به اطرافیان دوست‌نما باشد و هم به اعضای شورای شهر متذکر شد که حواسشان به این موضوع باشد و تضمین‌های لازم و تمهیدات مکفی را بیاندیشند تا به ثمن بخس اعتبار و حیثیت اصلاح‌طلبان بازیچه میل و علاقه برخی افراد به صندلی شهرداری نشود.
برچسب ها: صراط مرعشی نجفی