۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

انتقاد جلیلی از سیاست‌های وارداتی دولت

کد خبر : ۳۷۵۴۴۲
صراط: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حمایت از کالاهای داخلی در برابر کالاهای وارداتی گفت: ما انتظار حمایت خاصی از دولت نداریم بلکه فقط خواستار ایجاد یک بستر برای «رقابت عادلانه» با شرکت های خارجی هستیم.

به گزارش فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از نمایشگاه «شرکت های دانش بنیان» بازدید کرد و ضمن بازدید دو ساعته از اکثر غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه، از نزدیک در جریان چگونگی شکل گیری این شرکت ها و میزان اشتغال ایجاد شده توسط آنها و همچنین موانع و مشکلات آنها قرار گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بازدید از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه یک نمونه روشن از امکان  اتکا به «توانمندی های داخلی» است و نشان می دهد «دانش» می تواند پایه «ثروت» و «پیشرفت» کشور باشد.

جلیلی با بیان اینکه عمده این شرکت ها متشکل از جوانان تحصیل کرده و متعهدی بود که با پشتکار و انگیزه بالا، توانسته بودند کارشان را شروع کنند، گفت: متاسفانه بسیاری از آنها می گفتند استقبال از محصولات ما در بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی بوده، در حالی که سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی حمایت از شرکت های دانش بنیان است و حداقل بخش دولتی نباید کمتر از بخش خصوصی از آنها حمایت کند.

وی ادامه داد: بسیاری از مسئولان این شرکت ها حتی می گفتند ما انتظار حمایت خاصی از دولت نداریم بلکه فقط خواستار  ایجاد یک بستر برای «رقابت عادلانه» با شرکت های خارجی هستیم که این مطالبه آنها بسیار معقول و منطقی است.

جلیلی با تاکید بر حمایت از کالاهای داخلی در برابر کالاهای وارداتی اظهار داشت: وقتی بسیاری از کالاها در همان سطح کیفی یا حتی با کیفیت بعضا بهتر و هزینه های کمتر در داخل تولید می شوند، چرا باید نمونه های آن را از خارج از کشور وارد کرد؟


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستگاه های دولتی باید برای کمک به این شرکتها به آنها «اعتماد» کنند و به همین خاطر باید برای ایجاد اعتماد، شاخص های مشخصی در نظر گرفته شود تا خدای ناکرده به اسم اعتماد، بهانه برای عدم حمایت از شرکت های داخلی مهیا نشود و نگاه های سلیقه ای و فسادزا، برای واردات بیشتر و تضعیف محصولات داخلی بر کار حاکم نشود.

وی در پایان اظهار داشت: امید است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گام های مثبتی که در این زمینه برداشته است، بتواند با حمایت و پشتیبانی شایسته از شرکت های دانش بنیان، بستری را فراهم کند که تمام دستگاه های نظام جمهوری اسلامی برای تقویت این شرکت ها و حداکثری شدن ظرفیت آنها بسیج شوند.
برچسب ها: صراط جلیلی واردات
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز