۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
در پی تنش با کره شمالی

محبوبیت ترامپ در عین ناباوری افزایش یافت

کد خبر : ۳۷۵۸۳۱
صراط: تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که یک هفته پس از تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی، روند محبوبیت رئیس جمهور آمریکا با افزایش روبرو شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از هیل، تازه ترین نظرسنجی موسسه راسموسن حاکی است که میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم اکنون به 45 درصد رسیده که نسبت به نظرسنجی هفته گذشته 6 درصد رشد داشته است.

این بالاترین میزان محبوبیت ترامپ از 12 جولای به شمار می رود. ترامپ طی روزهای اخیر بارها کره شمالی را تهدید کرده است. پیونگ یانگ نیز هشدار داده است که تا اواسط اوت طرح و برنامه های خود برای حمله موشکی به جزیره گوام را نهایی خواهد کرد.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره منظورش از تهدید چند ساعت قبلش که گفته بود واشنگتن دستش را برای حمله به کره شمالی روی ماشه سلاح‌هایش قرار داده، گفت: این مرد (رهبر کره شمالی) نمی‌تواند از کارهایی که انجام می‌دهد شانه خاکی کند. اگر او یک تهدید آشکار دیگر انجام بدهد یا اگر اقدامی درباره گوام یا هر نقطه دیگر از خاک آمریکا یا متحدان آمریکا انجام دهد، کاملاً پشیمان خواهد شد و به سرعت هم پشیمان می‌شود.

این نظرسنجی نشان می دهد که 45 درصد آمریکایی ها از راهکار نظامی علیه کره شمالی حمایت می کنند. این در شرایطی است که بیش از 53 درصد آمریکایی ها از عملکرد ترامپ در 200 روز نخست ریاست جمهوری اش ناراضی هستند.

این نظرسنجی در بین 1500 شهروند آمریکایی انجام شده است.
برچسب ها: صراط ترامپ