۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۳
قاضی زاده هاشمی در نشست فراکسیون مستقلین ولایی خبر داد:

وعده ۳ ماهه رئیس جمهور برای حل مشکلات اعتباری حوزه سلامت

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان از وعده ۳ ماهه رئیس جمهور جمهور برای حل مشکلات اعتباری حوزه سلامت خبر داد.
کد خبر : ۳۷۵۹۱۳
صراط: حسن قاضی زاده هاشمی امروز (شنبه، 21 مرداد ماه) در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به ارائه برنامه‌های خود در 4 سال آتی پرداخت و افزود: بدون شک برنامه این وزارتخانه در دولت دوازدهم ادامه راه طرح تحول سلامت است تا با ارتقاء آن بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به دریافت‌کنندگان خدمت ارائه کنیم.

به گزارش خانه ملت، وی ادامه داد: همچنین به دنبال آن هستیم تا با رفع اشکالات و مشکلات طرح تحول سلامت که بخشی از آن دست دولت و مجلس است این طرح را بدون نقص اجرا کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: از سوی دیگر استقرار نظام ارجاع و ارتقاء آموزش و پژوهش در قالب ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و تأمین منابع پایدار برای خدمات حوزه سلامت و مطالبه‌گری در حوزه آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌ها وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در کابینه دوازدهم یادآور شد: همچنین اجرای کامل برنامه ششم توسعه از اهداف این وزارتخانه به شمار می‌رود که در این راستا حدود 60 صفحه برنامه تقدیم کرده‌ایم و امیدواریم مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

در ادامه برخی از نمایندگان دیدگاه‌های خود را درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مطرح کردند.

در این میان محمدمهدی برومندی، نماینده مرودشت ضمن تشکر از اقدامات وزارت بهداشت در زمینه اجرای طرح تحول سلامت افزود: به کارگیری تجهیزات در بیمارستان‌ها و ارتقاء حوزه سلامت نشان از عزم جدی این وزارتخانه برای دوره بعدی است و امیدواریم وزیر پیشنهادی بتواند در رسیدن به اهداف خود موفق عمل کند.

در ادامه علی وقفچی، نماینده طارم و زنجان در مجلس به بحث ضرورت پرداخت حقوق و مزایای پرسنل حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: موضوع پرداخت حقوق و مزایای بهورزان، پرستاران و پرسنل اداری باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اختلاف حقوق بین این گروه از جامعه موجب گلایه‌مندی آنها شده است.

گفتنی است مهدی فرشادان، نماینده سنندج و دیواندره در مجلس از اجرای طرح تحول سلامت قدردانی کرد و خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: شما باید بمانید تا این طرح بتواند موفق‌تر از گذشته اجرایی شود.

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود افزود: بنده در دوره قبل به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان صحبت کردم که اکنون بابت این موضوع ناراحت هستم که چرا با انجام تحقیقات اظهارنظر خود را بیان نکردم زیرا دکتر قاضی زاده هاشمی در طول 4 سال گذشته خدمات قابل قبولی را در حوزه سلامت ارائه کرد.

به گزارش خانه ملت، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شده اما باید برنامه ریزی‌ها به سمتی رود تا بیمار برای تهیه یک دارو سرگردان نباشد.

سید حمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه بودجه در کشور محدود است امری بدیهی است اما نمایندگان از تبعیض ناراضی هستند و باید این مشکل رفع شود.

وی ادامه داد: روز گذشته در یکی از خیابان های تهران با آمبولانس دامپزشکی مواجه شدم؛ جناب آقای هاشمی چرا باید مردم برخی شهرستان‌ها از داشتن آمبولانس بی‌بهره باشند اما در تهران شاهد آمبولانس دامپزشکی باشیم به نظر می‌رسد لازم است با یک شاخص مشخص امکانات توزیع شود.

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی‌ها مدعی هستند که با توجه به اینکه شما آغازگر طرح تحول سلامت بوده‌اید اکنون باید بمانید تا ادامه‌دهنده اجرای این طرح باشید؛ حال چه تضمینی برای این مهم وجود دارد که در میانه راه مانند دوره قبل با مشکل مواجه نشوید، آیا تضمین‌های لازم را از هیأت دولت اخذ کرده‌اید؟

مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان در مجلس گفت: وزارت بهداشت در نیمه راه با مشکلاتی مواجه شد؛ حال چه برنامه‌ای برای رفع این مشکلات دارید؟ آیا با وزارت راه به نتایجی رسیده‌اید تا این معضلات از میان برداشته شود؟

به گزارش خانه ملت، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی پس از استماع صحبت‌های نمایندگان افزود: صحبت هایی با آقای رئیس جمهور صورت گرفته تا مشکلات وزارت بهداشت از میان برداشته شود.

وی گفت: واقعیت آن است که 4 سال گذشته بسیار سخت گذشت و امیدواریم اگر بتوانیم رأی اعتماد را به دست آوریم دغدغه این وزارتخانه تنها مشکلات مردم باشد.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان یادآور شد: نباید پس از آن که به میان میدان رفتیم پشتمان را خالی کنند؛ باید به میزانی که می‌توانند به وزارت بهداشت پول دهند را مشخص کنند تا ما نیز بر اساس این میزان منابع پایمان را از گلیممان درازتر نکنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: رئیس جمهور راهنمایی‌هایی در این زمینه داشته‌اند، در هر حال باید امید داشت که این منابع محقق شود چرا که به نظر می‌رسد این مشکل برای همه وزارتخانه‌ها وجود دارد.

وی درباره مشکل اجرای طرح تحول سلامت افزود: در ابتدا با مشکلی که مواجه شدیم آن بود که گمان می کردیم دولت در همان شروع کار بتواند یارانه نقدی را برای حدود 25 میلیون نفر حذف کند لذا یارانه غیرنقدی را تحت عنوان طرح تحول سلامت آغاز کرد بدون آن که بتواند منابع آن را تأمین کند.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان تأکید کرد: متأسفانه این شرایط در حالی ایجاد شد که یارانه نقدی حذف نشد و طرح تحول سلامت نیز شکل اجرایی به خود گرفت؛ حال سال 96 نخستین سالی است در بودجه برای بیمه سرانه دیده شده است که این موضوع در سال‌های قبل وجود نداشت.

قاضی زاده هاشمی گفت: آنچه که رئیس جمهور اعلام کردند امید است در3 ماهه ابتدای آغاز به کار دولت دوازدهم موارد مذکور تعیین تکلیف  شود.
برچسب ها: صراط