۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
خون شهید حججی، آن حرکت سخیف را خنثی کرد

کنایه فرمانده سپاه به سلفی نمایندگان با موگرینی

سرلشکر جعفری گفت: خدا را شکر که مردم ما با هوشیاری، کید دشمنان را در این عرصه متوجه شده‌اند و پیامی که مردم در فتنه ۸۸ به جهان صادر کردند، حمایت از ولایت فقیه بود.
کد خبر : ۳۷۵۹۴۰
صراط: فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه شهادت محسن حججی درست در رو‌زهایی اتفاق افتاد که کشور ما شاهد یک تضعیف روحیه و حرکت سخیف و زشتی بود که توسط برخی نمایندگان صورت گرفت گفت: در همین مقطع خون این شهید به داد عزت ملی ما رسید و خنثی کرد این حرکت را.

به گزارش ایلنا سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی در نجف آباد اصفهان با بیان اینکه وضعیت انقلاب اسلامی در منطقه یک وضعیت بسیار استثنایی و حساس است که به ایثارگری و فداکاری و خون شهیدانی مانند محسن حججی و پاسداران از این استان و شهرستان نیاز دارد گفت: این مقاومت هم ادامه دارد هم روز به روز عمیق‌تر و دشمن شکن‌تر می‌شود. خدا را برای این نعمت هدایت و برخورداری از نیروهای انقلابی در ایران و منطقه سپاس گذاریم و از خدا می‌خواهیم ما را قدردان خون شهیدان قرار بدهد.

او گفت: امروز همه مردم عزیز باید بدانند دشمنان ما ایران اسلامی را کانون این حرکت الهی می‌دانند و درون ایران جمهوری اسلامی نیروهای مومن و انقلابی که عمدتا با نام بسیجی و پاسدار یا هر نیروی مسلمان دیگری که قادر با دست گرفتن سلاح و دفاع از انقلاب اسلامی هست هدف گرفته‌اند. آن‌ها بعد از برجام که به خیال خودشان موفقیت نسبی کسب کردند که قدرتمندی ایران در صنعت هسته‌ای را بگیرند امروز به دنبال آن هستند که توان موشکی را تضعیف کنند و به اهدافی که سالهاست دز منطقه به دنبال آن هستند با تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی به اهداف شوم منطقه‌ایشان برند. دشمنان فهمیده‌اند تا به سراغ کانون قدرت نیایند نمی‌تواند با انقلاب اسلامی و حرکت عظیم با مقاومت اسلامی ایجاد شده در منطقه مقابله کنند.

جعفری با بیان این کانون این قدرت مولفه‌های مختلف دارد گفت: اولین مولفه خواست و باور مردم ماست که به صورت یکپارچه در حمایت از نظام و در پشتیبانی از انقلاب و ولایت فقیه ایستاده‌اند. همه به این مولفه اصلی قدرت یعنی ایمان و باور مردم رسیده‌اند و دشمنان ما سال‌ها قبل بعد از دفاع مقدس فهمیدند باید آن را هدف قرار دهند و به باورهای مردم حمله کنند و مورد تهاجم فرهنگی و سیاسی قرار دهند که خدا را شکر می‌کنیم نیروهای مردمی و موثرین در برابر این تهاجم‌ها ایستادگی کردند؛ در خط مقدم مقام معظم رهبری.

او افزود: مولفه دوم رهبری و ولایت فقیه است که عامل اصلی قدرت در جمهوری اسلامی و حرکت عمومی مردم ماست. این‌ها به صورت مستقیم جرات نمی‌کنند بلکه به صورت غیر مستقیم به دنبال تضعیف اینجایگاه و این قدرتی هستند که از اینجایگاه می‌تواند اعمال کند و حرکت امت اسلامی را هدایت کند؛ آن‌ها این را به صورت غیر مستقیم و با جنگ نرم هدف گرفته‌اند و به دنبال تضعیف هستند ولی خدا را شکر می‌کنیم مردم ما بسیار هوشمندند. پیامی که مردم ما در فتنه ۸۸ به جهان دادند حمایت از ولایت فقیه بود؛ حمایت مردم در حماسه نه دی پیام آشکار مردم ما به جهانیان بود.

سردار جعفری خاطر نشان کرد؛ مولفه سوم قدرت ما توان دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح ما اعم از بسیج و سپاه و نیروهای انتظامی و امنیتی کشور است؛ آن‌ها اخیرا به دنبال تضعیف این برآمدند و بعد از برجام به سراغ تحریم‌های موشکی و دفاعی و نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران آمده‌اند. آن‌ها می‌دانند اگر این توان نظامی و مولفه‌های قدرت را در جمهوری اسلامی تضعیف کنند می‌توانند جلوی انقلاب اسلامی را سد کنند.

جعفری افزود: متاسفانه برخی در داخل هم توجه به دین توطئه‌های دشمنان ندارند و بعضا فریب برخی قول‌ها و وعده‌های دشمن را می‌خورند یا سادگی می‌کنند و به عمق توطئه و برنامه ریزی دشمنان برای تضعیف توان دفاعی ما کردند ندارند و همراهی‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه شهادت محسن حججی درست در رو‌زهایی اتفاق افتاد که کشور ما شاهد یک تضعیف روحیه و حرکت سخیف و زشتی بود که توسط برخی نمایندگان صورت گرفت گفت: در همین مقطع خون این شهید به داد عزت ملی ما رسید و خنثی کرد این حرکت را. ما اگر به دنبال عزت هستیم باید این را در قدرت الهی و مردم خودمان و در اعتماد به مردم و به خصوص مردم مومن و انقلابی و شهدا و ایثارگران جامعه که بخش عظیمی هستند و نقش پیشبرنده دارند جست‌و‌جو کنیم.

جعفری افزود:‌‌ همان طور که رهبری در مشهد تاکید داشتند؛ خیلی‌ها به دنبال این هستند خانواده شهدا را مثل خانواده شهدا ببینند؛ اما ما وظیفه داریم خانواده شهدا را عزیز بذاریم و از آن‌ها درس ایثار و شهادت و فداکاری را یاد بگیریم.