۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

شهرزاد 2 آبروی شهرزاد 1 را برد!

کد خبر : ۳۷۵۹۸۲
رونوشت: نعیمه موحد در کانال تلگرامی ستون آزاد نوشت:

مشکل ما فقط دیش‌های ماهواره است؟

در کشور ما تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای غیرقانونی است.یکی از دلایل موجه این ممنوعیت که به کرات از طرف مسئولین فرهنگی بیان می‌شود، ترویج سبک زندگی غربی و غیردینی و تهدید بنیان خانواده مسلمان ایرانی بواسطه سریال‌ها و فیلم‌هایی است که در این شبکه‌ها پخش می‌شود. اما چه کسی گفته رواج محتوای غربی فقط از عهده ماهواره برمی‌آید؟
همین کنار گوشمان هرهفته در شبکه نمایش خانگی آثاری منتشر می‌شود که انگار با سریال‌های ترکیه‌ای مسابقه ابتذال گذاشته اند!

طبق فرمولی از پیش نوشته شده قسمت دوم هرمجموعه موفق داخلی، همه آبروی قسمت اول را از بین می‌برد.درست مانند سری دوم مجموعه شهرزاد که تا به اینجای کار، پر از نمایش عشق مثلثی، درگیربودن ذهن افراد با زنان و مردان خانواده دار، سعی در القای بدون لفافه مفاهیمی مثل روابط غیرشرعی شخصیت‌ها و خلوت‌های زناشویی و... بوده است.و اینها به جز ایرادات تاریخی-سیاسی و دوز بالای روشنفکری غربی در سری اول و دوم این مجموعه است.

با همه ضعف‌های مجموعه شهرزاد2، مقایسه آن با مجموعه فوق سطح پایینی مثل عاشقانه روا نیست. اما این سریال هم مرزهای تحمیق مخاطب با یک فیلمنامه غیرواقعی و آبکی و هم مرزهای نمایش رفتار بی بندوبار و سبک زندگی غربی و نمایش کلیشه وار مذهبی‌های ریاکار را درنوردید.

اگر مشکل فقط دیش‌های ماهواره روی پشت بام‌هاست که هیچ. اما اگر مشکل محتوای منتشره از دیش‌هاست، بهتر است مسئولین فرهنگی دست از نگاه کردن صرف به رو به رو بردارند و کمی هم دور و برشان را تماشا کنند.