۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

انتقاد یک نماینده از مشورت روحانی با فتنه‌گران

جالب اینکه برخی از دوستان و همفکران شما هنوز هم از مدعیان آن حوادث تلخ و پی‌گیری‌کنندگان آن حمایت می‌کنند و رئیس جمهور نیز از همان‌ها مشورت می‌گیرد.
کد خبر : ۳۷۶۱۹۶
صراط: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: کابینه‌ای که معرفی شده تفاوت اساسی با کابینه گذشته ندارد.

به گزارش تسنیم، محمد‌حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 24 مرداد) در مخالفت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، اظهار داشت: کابینه‌ای که معرفی شده تفاوت اساسی با کابینه گذشته ندارد و رئیس‌جمهور نیز در سخنان خود تلویحا به این موضوع اشاره کردند.

وی با بیان اینکه کابینه قبلی، کابینه موفقی در زمینه‌های حساس و مهم کشور نبود افزود: در زمینه بیکاری و اشتغال گام مهمی برداشته نشد. در مسکن اتفاقی نیفتاد، در زمینه مبارزه با فساد گام موثری برداشته نشد و همچنین در زمینه نظم‌بخشی موسسات مالی گام موثری برداشته نشد و عمران نیز تا حدود زیادی تعطیل بود.

نماینده مردم تبریز افزود: همه این مشکلات تاثیر خود را در 16 میلیون رای به رقیب و حدود 15 میلیون نفری  که در انتخابات شرکت نکردند نشان داد هر چند در جلب آرای موافق نیز از همان روش‌هایی که بر اساس ادعا‌های دوستان و همفکران شما بر همان مبنای سال 88 را راه انداختند و جان‌هایی از دست رفت و آسیب‌هایی بزرگ بر منافع ملی وارد شد، بهره‌بردند. جالب اینکه برخی از دوستان و همفکران شما هنوز هم از مدعیان آن حوادث تلخ و پی‌گیری‌کنندگان آن حمایت می‌کنند و رئیس جمهور نیز از همان‌ها مشورت می‌گیرد.

فرهنگی با بیان اینکه انتخابات به اتمام رسیده برخی از مسئولان روش‌های قبلی را رها نمی‌کنند، گفت: آنها با مسئولان دستگاه‌های مرکزی تماس می‌گیرند و عزل برخی را به خاطر انتخابات پیگیری می‌کنند، ارتقای اعضای هیئت‌های علمی را مانع می‌شوند، کارمندان را تبعید و از پست‌های خود برکنار می‌کنند. این روش ناپسند که روشی در کشورهای عقب‌افتاده است امیدواریم متوقف شود.

وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره بر اینکه امیدواریم شرطی را که مقام معظم رهبری در جلسه تنفیض فرمودند که در برنامه و خط مشی دولت دیده شود، تصریح کرد: آن شرط اجرای دقیق برنامه ششم توسعه است. برنامه ششم و احکام دائمی برنامه توسعه را رئیس جمهور ابلاغ نکردند و لذا رئیس مجلس شورای اسلامی آنها را ابلاغ کرد و تبدیل به قانون شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین با انتقاد از عدم حضور بانوان در کابینه، اظهار داشت: توجیحی که برای عدم حضور بانوان در کابینه گفته شد قابل پذیرش نیست. نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و تعداد بالای‌ آنها در مناصب مختلف مدیریتی از واقعیات انکار نا‌پذیر جامعه ما هستند.

فرهنگی با اشاره به میانگین سنی کابینه، خاطر نشان کرد: میانگین سنی کابینه با کابینه قبلی فرق چندانی نکرده است که امیدواریم با تلاش فراوان جبران و اصلاح شود و شاهد کابینه خسته گذشته نباشیم. حال که کابینه‌ای با ویژه‌گی‌های یاد شده شکل گرفته امیدواریم جریانات سیاسی پشت پرده کابینه و رئیس جمهور مسئولیت نتایج را بپذیرند.