۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

رکود کاری کرد که دل مردم برای تورم تنگ شده!

کد خبر : ۳۷۶۳۱۵
صراط: نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: بحث اقتصادی مشکل اول کشور است، به طوری که امروز رکود کاری کرده که مردم دل‌شان برای تورم تنگ شده است.

به گزارش تسنیم، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: بحث اقتصادی مشکل اول کشور است به طوری که امروز رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده و این شرایط به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید هرچه سریعتر فکری به حال این شرایط کرد.

وی افزود: در بحث موسسات مالی در سال 90 و 91 اختلاس‌هایی سه هزار میلیاردی در غرب کشور صورت گرفت که رسیدگی به این اختلاس‌ها در منطقه ما هنوز بلاتکلیف مانده و از آقای کرباسیان درخواست می‌کنیم که صراحتاٌ بگویند چقدر اهتمام دارند تا به این موضوع رسیدگی کنند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با خطاب قرار دادن سیف که در صحن علنی حضور دارد، تصریح کرد: متأسفانه نهادهای نظارتی بانک مرکزی در این سالها بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و مردم از عملکرد بانک مرکزی گله‌مند هستند و باید وضعیت موسسات مالی و اعتباری هرچه سریعتر حل و فصل شود. چرا که مردم به موسسات مالی و اعتباری اعتماد کردند که تابلوی بانک مرکزی را در سر در خود نصب کرده‌اند.

خضری گفت: با توجه به اینکه سیاستهای مالی بانک مرکزی سیاستهایی انقباضی و از طرفی سیاست‌های مالی سازمان برنامه و بودجه انبساطی است آقای کرباسیان باید توضیح دهند که آیا توانایی تعدیل در عملکرد این دو سازمان را دارند.

وی با اشاره به مشکلات سازمان مالیاتی و همچنین تأمین اجتماعی اظهار داشت: در بحث مالیات‌ها و همچنین بخشی از سازمان تأمین اجتماعی متأسفانه شاهد هستیم که آنها مخرب کسب و کار شده‌اند و خیلی از صنایع ما به خاطر مشکلات مالیاتی و بدهی‌های بیمه‌ای عملاٌ زمین گیر شده‌اند. همچنین مالیات بر ارزش افزوده سازوکار دقیق و مشخصی ندارد و همین موضوع باعث شده که به تولیدکنندگان صدمه وارد شود که یکی از موانع مخرب اصلی برای راه اندازی کسب و کار همین موضوع است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: بحث اقتصاد و امنیت به هم گره خورده و ما انتظار داریم با توجه به اینکه آقای کرباسیان فردی عملگرا است بتواند در برنامه خود اشاره کند که چگونه می‌خواهد حلقه واصله میان اقتصاد و امنیت را برقرار کند.
برچسب ها: صراط تورم رکود