۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

سوال از وزیر بهداشت: واردات لنز داخل چشمی از آمریکا در انحصار کیست؟

کد خبر : ۳۷۶۳۵۶
صراط: نماینده تبریز گفت: چرا شرکت‌های زیر نظر قاضی‌زاده هاشمی به صورت غیر قانونی تشکیل شده و فعالیت می‌کند. گرداندگان آنها همه مدیران وزارت بهداشت هستند. این همان حیاط خلوتی است که موجب فساد است.

به گزارش ایلنا، احمد علیرضابیگی نماینده تبریز ،‌آذرشهر و اسکو در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: با توجه به ارادت قلبی که به قاضی‌زاده هاشمی دارم و همکاری که با هم در زلزله ارسباران داشتیم، ایشان را تا حدود زیادی می‌شناسم. خدا را شاکرم و شاهد می‌گیرم که فقط برای دفاع از حقوق مردم در جهت انجام وظیفه خود به عنوان نماینده مجلس صحبت می‌کنم .

او با اشاره به قانون پنجم توسعه گفت:‌ بر مبنای قانون پنجم توسعه که آقای قاضی‌زاده هاشمی نیز مسئول اجرای بند «د» آن بود، باید از ایشان سوال شود چه اقداماتی انجام داده که این بند به اجرا دربیاید. در این قانون ذکر شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است حداکثر تا پایان سال اول برنامه، نظام درمانی کشور را در چارچوب یکپارچگی بیمه پایه درمان، پزشک خانواده، نظام ارجاع، اورژانس‌های پزشکی، تشکیل هیأت‌های امناء در بیمارستان‌های آموزشی و تمام وقت جغرافیای هیأتهای علمی و تعرفه‌های مربوطه و کلینیک‌های ویژه و بیمه‌های تکمیلی تهیه و جهت تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید.

نماینده تبریز تاکید کرد: قرار بود حداکثر تا پایان سال برنامه مسائل پزشکی پیگیری و همچنین گزارشی تهیه و برای تصویب به هیات وزیران ابلاغ شود اگر این طرح بر طرح جامعه سلامت مقدم بود و زودتر اجرا می‌شد امروز شاهد ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی در وزارت بهداشت نبودیم.

بیگی ادامه داد: آیا امکان پذیر است که یک قاضی صبح در دادگستری قضاوت کند و بعد ازظهر به صورت وکیل برای همان پرونده فعالیت کند. قاضی زاده هاشمی برای اجرای این موارد و جلوگیری از آنها چه کارهایی انجام داده است. شرکت هایی مانند آواپردیس ، آوا سلامت و موسسات مشابه زیر نظر جناب وزیر تشکل شده که غیر دولتی است در صورتی که تاسیس شرکت‌های غیر دولتی باید به تصویب مجلس برسد. پس چطور این شرکت‌ها به صورت غیر قانونی تشکیل شده و فعالیت می‌کند که گرداندگان آنها همه مدیران وزارت بهداشت هستند. این همان حیاط خلوتی است که موجب فساد است.

او افزود: دیوان عدالت اعلام کرده این شرکت ها غیر قانونی است. از طرفی در چهار سال گذشته علیرغم کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد تومان در بانک‌های مختلف مثل بانک پاسارگاد و ملت سپرده گذاری شده که وزارت بهداشت بهره آن را دریافت می‌کند، این هم در حیاط خلوت دیگری است .

نماینده تبریز گفت: هیات امنای واردات دارو وزارت بهداشت زمان جنگ برای وارد کردن دارو و ارائه امکانات بهداشتی به سربازان تشکیل شده بود ادامه پیدا کردن کارهای این هیات امناء برای چیست؟ امروز معاون دارو و غذای قاضی زاده هاشمی از این موضوع استفاده می‌کند و خود به عنوان یک وارد کننده و صادر کننده دارو به صورت خصوصی فعالیت می‌کند همه این مسایل با جناب وزیر در میان گذاشته شده و امروز ثابت شده است. شما باید اعلام کنید پشتیبان او چه کسانی است و باید برای این مسایل پاسخگو باشید باید اعلام کنید لنزهای آمریکایی آلکان متعلق به چه کسی است و چه کسانی از وارد کردن آن سود می‌برند. بنده خوشحال می شوم که اگر بگویید خبر ندارید.

او افزود: مسئولان دولتی نباید در بخش خصوصی ذینفع باشند این مساله موجب بروز تعارض در حقوق شخصی و فردی با حقوق اجتماعی و مردم خواهد شد یکی از این موارد جناب قاضی زاده هاشمی بود بخشی از مدیران وزارت  علوم از ذینفعان این موضوع هستند. سیاست‌های غط با نادیده گرفتن منافع مردم موجب شده گروه خاصی سود ببرند برای همین مسایل قاضی زاده هاشمی باید پاسخگو باشد.

برچسب ها: صراط وزیر بهداشت