۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

تجلیل از نمایندگان آزاده مجلس

کد خبر : ۳۷۶۴۴۷
صراط: همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز هشت سال جنگ تحمیلی به کشور، رئیس مجلس این روز را گرامی داشت و از اسرای آن جنگ تقدیر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق کوتاهی با بیان اینکه آزادگان حق بزرگی به گردن ما دارند، افزود: این بزرگواران در دو جبهه مبارزه کردند. یکی در جبهه مبارره با صدام و دوم مبارزه با رژیم صدام در زندان‎های آن رژیم که باعث فرسایش و از بین رفتن روحیه رژیم صدام شد.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران همیشه قدردان مجاهدات این عزیزان هستند و برای خود و خانوداه شان آرزوی توفیق داریم، از حجت السلام ابوترابی به عنوان نمادی در دوره اسارت یاد کرد که نقش زیادی برای پایداری و استقامت آزادگان در اردوگاه‎های اسرا داشت.
لاریجانی افزود: برای مجلس شورای اسلامی این افتخار است که برخی همکاران ما از آزادگان هستند و سال‎ها این میدان را تجربه کرده‎اند.
او از محمد دهقان، خجسته، یحیی کمالی پور، حسن نوروزی و علیرضا رحیمی به عنوان نمایندگان آزاده مجلس یاد کرد که سالها در اسارت بودند و امروز در مجلس به انقلاب اسلامی یاری می دهند. او برای آنها طلب سعادت مضاعف نمود و با اهدای لوحی از آنان تقدیر کرد.