۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

واکنش ایران، روسیه، آمریکا و اروپا به حادثه بارسلونا

کد خبر : ۳۷۶۵۳۱
صراط: کشورهای مختلف جهان حملات تروریستی داعش به «بارسلونا» در اسپانیا را محکوم کردند.

به گزارش فارس، درپی حمله تروریست‌های عضو «داعش» به شهر «بارسلونا» در اسپانیا، مقامات کشورهای مختلف جهان ضمن محکوم کردن این حملات، به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفتند.

«بهرام قاسمی» بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت اقدامات تروریستی شب گذشته در بارسلونای اسپانیا با دولت، ملت و خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه هولناک ابراز همدردی کرد.

دفتر اطلاع رسانی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی پیامی به «فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا، ضمن تسلیت به وی و مردم این کشور، «جنایت وحشیانه و بدخواهانه» داعش را محکوم کرده و آن را نشانه‌ای برای لزوم مشارکت جامعه جهانی در نبرد مشترک علیه تروریسم دانست.

«دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه نیز در صفحه «فیسبوک» خود نوشت: «تسلیت عمیق خود را به بازماندگان قربانیان حمله تروریستی در بارسلونا ابراز داشته و برای مجروحان نیز بهبودی هرچه سریعتر آرزومندم. معتقدم که فقط از طریق اقدامات مشترک تمام جامعه جهانی می‌توان تروریسم بین‌المللی را شکست داد.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی یک پیام توئیتری ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، وعده داد هر کاری لازم باشد برای کمک به مردم اسپانیا انجام داده و از آنها خواست محکم و قوی باشند.

«مایک پنس» معاون ریاست جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد که اقدامات مورد نیاز برای یافتن عاملان حوادث را انجام خواهند داد.

جمعی از وزیران و اعضای کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و سنا) نیز طی پیام‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن حوادث در اسپانیا، خواستار مبارزه با تروریستم در هر نقطه‌ای از جهان شدند.

«ژان کلاود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا و «آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپا طی پیام‌هایی با بیان اینکه «این حمله بزدلانه» عمدا مردمی که با خانواده و دوستان خود بودند را هدف قرار داد، تاکید کردند از چنین وحشی‌گری‌هایی نمی‌ترسند.

تعداد زیادی از سران کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «الکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن حمله داعش به بارسلونا، این حملات را نشانه‌ای برای لزوم مبارزه با تروریسم دانستند.
برچسب ها: صراط تروریستی