۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
در پاسخ به یک تذکر شفاهی

لاریجانی: آقای قاضی‌پور! شما جای من نطق کردید!

کد خبر : ۳۷۶۶۷۰
صراط: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: رئیس مجلس باید به دلیل سالروز ۲۸ مرداد نطق می‌کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه 28 مرداد) قوه مقننه، طی تذکری با خطاب قرار دادن علی لاریجانی رئیس جلسه، گفت: امروز 28 مرداد است و سالروز کودتای آمریکا علیه دکتر مصدق است.

وی ادامه داد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس  جلسه می‌تواند درباره مسائل مهم روز نطقی داشته باشد که لازم بود رئیس جلسه در این مورد نطقی داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس را فردی آمریکاستیز دانست و افزود: باید رئیس جلسه با نطقی که امروز می‌توانست داشته باشد، به تشریح اهداف پیروزی انقلاب اسلامی برای جوانانی که از صدا و سیما آن را می‌دیدند، می‌پرداخت. با نطقی که رئیس مجلس می‌توانست انجام بدهد، مظلومیت انقلاب اسلامی بار دیگر بیان می‌شد و مشخص می‌شد که آمریکا طی 25 سال در حق ایران اسلامی چه ظلم‌هایی کرده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده با لحنی طنز گفت: شما به جای ما نطق کردید.

وی ادامه داد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس مجلس می‌تواند درباره مسائل مهم روز نطقی داشته باشد، اما به دلیل اینکه بحث رای اعتماد به وزرای پیشنهادی مطرح است، ما برای مدیریت زمان این کار را انجام ندادیم و رعایت برخی موضوعات را کردیم.
برچسب ها: صراط لاریجانی