۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

دیدار محمود عباس با هیاتی از حزب چپگرای اسراییل

کد خبر : ۳۷۶۹۰۵
صراط: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیاتی از حزب مرتص اسرائیل، از رفتار دولت ترامپ در قبال مساله اسرائیل و فلسطین انتقاد کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیاتی از حزب مرتص اسرائیل تاکید کرده است که رفتار دولت ترامپ در قبال مساله اسرائیل و فلسطین را درک نمی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در نشست هایی با فرستادگان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هفته های اخیر، از آنها شنیده ام که از راهکار تشکیل دو دولت برای حل و فصل این منازعه حمایت می کنند و خواستار توقف شهرک سازی اسرائیل هستند ولی آنها حاضر نیستند این درخواست های آمریکا را به صورت علنی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کنند.

محمود عباس گفت: از آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ تاکنون حدود 20 بار با فرستادگان دولت آمریکا دیدار داشته ام. هر بار در این نشست ها آنها به من اطمینان داده اند که چقدر به راهکار تشکیل دو دولت و توقف شهرک سازی توسط رژیم اسرائیل پایبند هستند. من از آنها خواسته ام تا همین درخواست ها را در دیدار با نتانیاهو مطرح کنند ولی حاضر به انجام این کار نیستند. من نمی توانم نوع رفتار آنها با خودمان را درک کنم.

وی گفت: تشکیلات خودگردان از اسرائیل خواسته است تا همکاری امنیتی را که پس از بحران اخیر در مسجد الاقصی به حالت تعلیق درآمده است، بار دیگر از سر بگیرند ولی هنوز پاسخی از سوی اسرائیل دریافت نشده است.