۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

کاخ سفید: اسد هنوز سلاح شیمیایی دارد

کد خبر : ۳۷۷۰۱۲
صراط: کاخ سفید در تازه ترین موضعگیری خود، دولت سوریه را به داشتن سلاح شیمیایی متهم کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، کاخ سفید در بیانیه‌ای مطبوعاتی مدعی شد: "بشار اسد ثابت کرده است که همچنان سلاح شیمیایی دارد و آماده است که آن را علیه غیرنظامیان بی گناه استفاده کند".

کاخ سفید در این بیانیه با تکرار ضمنی اتهام سابق خود مبنی بر دست داشتن دولت سوریه در حمله شیمیایی سال 2013 میلادی به منطقه غوطه شرقی دمشق افزود: این حادثه فاجعه بار باعث تلاش های بین المللی شد که به انهدام بیش از هزار تن سلاح شیمیایی سوریه منجر شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "اهمیت دارد که جامعه بین الملی این حادثه فاجعه بار را فراموش نکند.. ما باید با صدای واحدی سخن بگوییم و برای هدف واحدی تلاش کنیم تا تضمین کنیم که نظام سوریه یا هر طرف دیگری - که در اندیشه استفاده از سلاح شیمیایی است- درک کند که این امر عواقب وخیمی به همراه خواهد داشت".

این بیانیه افزود: همانطور که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مناسبت های مختلف تاکید کرده است؛ "آمریکا نقش خود را برای جلوگیری از استفاده یا گسترش این سلاح ها ایفا خواهد کرد".

کاخ سفید گفت: "در کنار بسیاری از کشورهای دیگری که توافقنامه سلاح های شیمیایی را امضا کرده اند، متعهد به همکاری با یکدیگر برای ایجاد جهانی عاری از سلاح های شیمیایی هستیم".

کاخ سفید در حالی اتهام برخورداری دولت سوریه از سلاح های شیمیایی را مطرح می کند که چهار سال پیش دولت سوریه زیر نظر سازمان ملل تمام سلاح های شیمیایی خود را از بین برد.

دولت سوریه تاکید کرده است که هرگز سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان بکار نبرده است و اکنون هم اساسا چنین سلاح هایی را ندارد بلکه گروههای تروریست در حملات خود در سوریه از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده و کنند.
برچسب ها: صراط بشار اسد