۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

بازدید مخفیانه رهبر کره شمالی از مرز کره جنوبی

کد خبر : ۳۷۷۰۴۲
صراط: منابع دولتی کره جنوبی گفته‌اند، رهبر کره شمالی در اقدامی مخفیانه از یگان نظامی این کشور در مرز مشترک دو کره بازدید کرده بود.

به گزارش فارس، کیم جونگ-اون رهبر کره شمالی مخفیانه از یگان نظامی این کشور در نزدیکی مرز دو کره بازدید کرده است.

منابع دولتی کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفتند، کیم اوایل ماه آگوست از این یگان نظامی کره شمالی که در یک کیلومتری مرز با کره جنوبی است، بازدید کرده بود.

در حالی که تنش‌ها در شبه جزیره کره بالا رفته و درگیری‌های لفظی میان کره شمالی و آمریکا، متحد کره جنوبی، شدت یافته بود، ارتش کره جنوبی این اقدام رهبر کره شمالی را غیرعادی می‌داند.

کره شمالی: انتقام بی‌رحمانه‌ای از رزمایش سئول-واشنگتن خواهیم گرفت

به گزارش صراط، در خبری دیگر، ارتش کره شمالی روز سه‌شنبه (امروز) یک روز بعد از آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا گفت که انتقام بی‌رحمانه‌ای خواهد گرفت.

به نوشته سایت شبکه خبری ای‌بی‌سی، بعداز آن‌که دریادار هری هریس فرمانده‌ نیروهای آمریکایی اقیانوس آرام به کره جنوبی سفر کرد، ارتش کره شمالی به این رزمایش نظامی واکنش نشان داد.

رزمایش سالیانه مشترک کره جنوبی و آمریکا روز گذشته در شبه جزیره کره آغاز شد و رسانه حکومتی کره شمالی درباره برگزاری این رزمایش هشدار داده و گفته بود این رزمایش شبه جزیره کره را به یک فاز بحرانی وارد می‌کند.

کره شمالی همواره به رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا اعتراض داشته و این اقدامات را خصمانه می‌داند.

طی هفته‌های اخیر بویژه بعد از آزمایش‌های موشک‌های قاره‌پیمای کره شمالی تنش‌ها در شبه جزیره کره و جنگ لفظی در این منطقه افزایش یافته است.
برچسب ها: صراط کره شمالی