۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

کاروان ایران در روز چهارم "یونیورسیاد" 4 مداله شد

در چهارمین روز از بازی های یونیورسیاد کاروان ایران به ۴ مدال دست یافت.
کد خبر : ۳۷۷۲۳۳
صراط: بازی های جهانی دانشجویان(یونیورسیاد ۲۰۱۷) در کشور چین تایپه در حال برگزار ی است و کاروان ایران در چهارمین روز بازی ها یک طلا، ۲ نقره و یک برنز  در رشته های تیروکمان، شمشیربازی و تکواندو کسب کرد.
 
 به گزارش ایران اکونومیست؛  نتایج نمایندگان ایران در روز چهارم/ بدین شرح است:
 
*تیروکمان:
 
تیم تیر و کمان کامپوند ایران در فینال تیمی مردان با نتیجه ۲۳۲ بر ۲۲۷ مغلوب  روسیه شد و به مدال نقره رسید. در این مصاف تیم ایران با ترکیب یاسر عمویی، میلاد رشیدی و امید طاهری برابر روسیه با آنتون بولایف، آلکساندر دامایف و ویکتور کالاشینکوف مبارزه کرد.
 
*شمشیربازی:
 
در ادامه رقابت های شمشیر بازی تیمی پسران دانشجو در اسلحه سابر  تیم ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در فینال این رقابت ها به مصاف  کره جنوبی رفت که نتیجه این دیدار را ۴۵ بر ۳۰ به قهرمان جهان واگذار کردند و به مدال نقره رسیدند. تیم کره  یکماه پیش در رقابت های قهرمانی جهان در لایپزیک عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کرده بود. کره جنوبی در نیمه نهایی ایتالیا را با نتیجه ۴۵ بر ۲۶ شکست داده بود و ایران هم از سد روسیه گذشته بود. شمشیربازان ایران در یک چهارم نهایی با سامورایی های ژاپنی ۴۵ بر ۲۰ پیروزی را از آن خود کردند و در نیمه نهایی نیز خوش درخشیدند و با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ روسیه را بردند و به فینال راه یافتند.
 
*تکواندو:
 
در ادامه بازیهای دانشجویان جهان و در روز دوم مسابقات تکواندوی مبارزه، هادی تیران ولی پور ملی پوش وزن ۵۸ – کیلوگرم در فینال برابر روی براگانکا از پرتغال قرار گرفت که در یک مبارزه برتر موفق شد ۷ بر ۵ پیروز شود و با قهرمانی در این مسابقات، کاروان ایران را صاحب دومین مدال طلا کند. تیران ولی‌پور در مسابقات قبلی خود ابتدا المرزوقی از امارات را ۲۱ بر یک مغلوب کرده بود و در یک هشتم نهایی برابر سوزوکی از ژاپن پیروز شد.
 
ملیکا میرحسینی در نیمه نهایی وزن ۶۷ – کیلوگرم به مصاف چیا چوانگ از چین تایپه رفت که در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۴ شکست خورد و فینال نرسید تا صاحب مدال برنز یونیورسیاد شود. میرحسینی در مسابقات قبلی ۱۱ بر ۸ اولیا میوتس از روسیه را مغلوب کرد. در مبارزه بعدی آنیکا گودل از لهستان مقابل میرحسینی حاضر نشد تا ملی پوش ایران به یک چهارم نهایی صعود کند. او در مبارزه بعدی چنگ چن از چین را ۲ بر صفر برده بود.
 
در وزن ۸۰ – کیلوگرم امیرحسین امیدی ۲۱ بر صفر مقابل التوبی از عمان به برتری رسید اما در یک هشتم نهایی در مصاف با وی تینگ لیو از چین تایپه در یک مبارزه بحث برانگیز ۱۶ بر ۱۵ بازنده شد
 
.
 
*وزنه برداری:
 
در رقابت های وزنه برداری دسته ۸۵ کیلوگرم بازی های یونیورسیاد، دو وزنه بردار از ایران  بر روی تخته رفتند که در پایان هیچ کدام نتوانستند ایران را صاحب مدال کنند.
 
مسعود چترایی  ۱۵۹ کیلوگرم را در یک ضرب ثبت کرد و در دوضرب موفق به ثبت رکوردی نشد  و حذف شد.
 
علی مکوندی هم با رکورد ۱۵۰ یک ضرب، ۱۹۳ دوضرب  و مجموع ۳۴۳ کیلوگرم، مقام پنجم بازی ها را کسب کرد.
 
*مدال آوران ایران در روز چهارم به شرح زیر است:
 
- هادی تیران ولی پور -تکواندو- مدال طلا
 
- ملیکا میرحسینی- تکواندو- مدال برنز
 
- تیم شمشیربازی مردان-مدال نقره
 
- تیرو کمان- تیم کامپوند مردان- مدال نقره
 
*مدال آوران کاروان ایران از روز نخست تا امروز به شرح زیر است:
 
*تکواندو:
 
آرمین هادی پور- طلا
 
هادی تیران ولی پور- طلا
 
ملیکا میرحسینی- برنز
 
مهدی جمالی فشی- پومسه- برنز
 
تیم پومسه مردان- برنز
 
تیم میکس پومسه- برنز
 
فاطمه حسام- پومسه- برنز
 
*تیرو کمان:
 
تیم کامپوند مردان- نقره
 
*شمشیربازی:
 
تیم سابر مردان- نقره
 
محمد فتوحی- برنز
 
محمد رهبری- برنز
 
برچسب ها: صراط