۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
وزیر بهداشت: حوادث ۷ درصد به اقتصاد آسیب می‌رسانند

آمار قابل تامل از میزان تاثیر حوادث بر اقتصاد کشور

کد خبر : ۳۷۷۵۱۹
صراط: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حوادث سبب آسیب ۷ درصدی به اقتصاد کشور می‌شود، گفت: به طور کلی حوادث شایع‌ترین علت مرگ و میر در افراد زیر ۴۰ سال است.

به گزارش فارس، سیدحسن هاشمی در نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث که با هدف آموزش جامعه برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح خانگی، طبیعی و ترافیکی برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالیم که برای نخستین بار چنین برنامه‌هایی اجرایی شده؛ چراکه حوادث شایع‌ترین علت مرگ و میر در افراد زیر 40 سال است.

وی افزود: 7 درصد اقتصاد کشور به دلیل حوادث آسیب می‌بیند که این مسئله قابل پیشگیری است، از طرفی این حوادث سبب سالانه ایجاد 4 میلیون از کارافتادگی خواهد شد که درواقع سال‌های ازدست‌رفته عمر است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: رسانه‌ها خیلی می‌توانند در پیشگیری از حوادث مؤثر واقع شوند، البته قبول دارم صنعت خودروسازی ما هم مشکل دارد و باید درست شود.

هاشمی تصریح کرد: باید قبل از همه چیز (پیش از اشتغال و توجه به جیب مردم) به جان آنها توجه داشته باشیم. ما از خودروی ملی صحبت می‌کنیم ولی در کنارش مشکلاتی داریم که ممکن است به معلولیت ختم شود، البته من مجبورم با احتیاط صحبت کنم تا گرفتاری ایجاد نشود.

وی گفت: در حوزه هزینه‌های صنعت خودرو و موضوع جاده‌ها مشکلاتی داریم که علی‌رغم انجام کارهای مناسبی در این راستا ولی هنوز کافی نبوده و باید اقدامات بهتری صورت گیرد.

وزیر بهداشت گفت: بروز قسمتی از این حوادث نیز ناشی از رفتارهای نابه‌هنجار بوده که سرانجام منجر به فوت و معلولیت می‌شود، لذا رسانه‌ها می‌توانند در پیشگیری از این حوادث بسیار مؤثر واقع شوند.

هاشمی تصریح کرد: امیدوارم بخش‌های مسئول مراقب سلامت همچون سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت نیز از مصالح عمومی و منافع مردم کوتاه نیایند و سکوت نکنند.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی در این زمینه مطالبه‌گری است که نباید مسئولان کوتاه بیایند و ما در دولت دوازدهم این راه را ادامه خواهیم داد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر در حوزه‌های خود خوب کار کنیم می‌توان آرزو داشت و امیدوار بود که دیگران نیز بیشتر به این موضوعات توجه داشته باشند، ‌البته مشکلات اقتصادی در بروز چنین مسائلی اثرگذار است و امیدواریم در سال جاری با شعار رهبر معظم انقلاب و شروع دولت دوازدهم شاهد گشایش‌های بیشتری باشیم.
برچسب ها: صراط وزیر بهداشت