۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

نقاشی‌های حیرت‌انگیز جوان معلول عربستانی +تصاویر

کد خبر : ۳۷۷۵۳۹
صراط: «راکان عبدالعزیز کردی» جوان ۲۵ ساله اهل عربستان است. او که از کودکی با نقصان جسمی متولد شده است، یک بار دیگر جمله مشهور «معلولیت محدودیت نیست» را عینیت بخشیده و با نقاشی‌های زیبای خود، دیدگان همگان را حیرت‌زده کرده است.

به گزارش فارس، «راکان عبدالعزیز کردی» در جدّه عربستان متولد شد. او از همان بدو تولد مبتلا به معلولیت جسمی بود،‌ اما هرگز خود را اسیر محدودیت‌ها ندید و با تلاش، پشتکار، بردباری و اندکی جاه‌طلبی، رویاهای خود را دنبال کرد.

او درباره معلولیت خود می‌گوید: هنگامی که مادرم مرا سه ماهه باردار بود، پزشک از معلویت من خبر داد و پیشنهاد کرد جنین سقط شود، اما پدر و مادرم در مقابل این پیشنهاد مخالفت کردند و این از حکمت‌های خداوند است.

راکان تا پنجم ابتدایی تحصیل کرد اما مشکلات ستون فقرات وی را از ادامه تحصیل باز داشت. او اما ناامید نشد و وقت خود را معطوف به هنر نقاشی کرد. او می‌گوید: در ابتدای این راه نقدهای زیادی شنیدم اما ناامید نشدم و سعی کردم در نقاشی دیجیتال بیشتر سرمایه‌گذاری کنم.

راکان رفته‌رفته در این هنر به حدی مهارت یافت که از راه نقاشی موفق به امرار معاش شد. این جوان معلول از سال 2007 تا 2015 بیش از 1000 تابلوی نقاشی فروخته که در نوع خود رقم جالب توجهی به شمار می‌رود.

راکان از سال 2011 علاوه بر نقاشی روی بوم، نقاشی دیجیتال را هم فرا گرفت و پرتره چهره‌های مشهور کشورش را ترسیم کرد.

جالب اینکه او ازدواج کرده و در زندگی شخصی هم فرد موفقی محسوب می‌شود و معتقد است خانواده مهم‌ترین رکن زندگی‌ اوست. راکان تاکنون در مسابقات هنری بسیاری شرکت کرده و موفق به دریافت جوایز متعددی شده است.

در ادامه تعدادی از نقاشی‌های او را می‌بینیم: