۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
به خاطر ارادتم به امام علی شماره ۱۳ می‌پوشم

کرار: به خاطر شرایط خانوادگی در رئال نماندم

کد خبر : ۳۷۷۵۵۶

صراط: هافبک تیم فوتبال صنعت نفت آبادان،‌ گفت:‌ رابطه من و فراز کمالوند فقط رابطه شاگرد و استاد نیست بلکه یک رابطه پدر و پسری داریم.

جاسم کرار با حضور در صنعت نفت فصل تازه‌ای از دوران فوتبال خود را پشت سر می گذارد و بار دیگر همان مهره قابل اتکا تیمش شده است.

کرار در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر عملکرد خوبی داشته و توانسته رضایت کادرفنی و بازیکنان این تیم را جلب کند.

کرار در گفت‌وگو با فارس،  در مورد وضعیت این تیم صحبت‌های زیر را انجام داد.

خیلی‌ها بعد از جدایی از استقلال گفتند کرار تموم شده اما نشان دادی که فوتبال به حرف نیست.

خیلی‌ها کسانی بودند که در این مدت که در ایران بودم دوست داشتند خوب کار نکنم. آنها با ایجاد حاشیه و مسائل مختلف برای من دوست داشتند عملکردم بد باشد اما من با تلاش زیاد در تراکتورسازی توانستم موفق باشم. در حال حاضر در صنعت نفت به اذعان همه فوتبال خوبی بازی می کنم که مربی، هواداران و باشگاه از من رضایت دارند. به استقلال هم علاقه زیادی داشتم و دوست داشتم خوب بازی کنم و به اعتقاد خودم تا زمانیکه برایم مشکل به وجود نیامد خیلی خوب کار می‌کردم. خیلی خوشحالم افرادی که دنبال این بودند که بگویند فوتبال کرار تمام شده الان عملا اتفاق دیگری را مشاهده می‌کنند.

جایی گفته بودی که فیلم حضورت در تمرینات رئال را داری. واقعا به تمرینات رئال مادرید رفته بودی؟

بله زمانی که 17-18 سالم بود به تیم دوم رئال مادرید رفت و چند ماهی در آنجا زندگی کردم. با تیم ب رئال مادرید تمرین کردم. آنها من را می‌خواستند اما من خیلی زود ازدواج کرده بودم و شرایط خانوادگی و همسرم خیلی با محیط آنجا سازگار نبود. به همین خاطر خیلی دوام نیاوردم. به من پیشنهاد عقد قرارداد بلند مدت هم دادند. خیلی از عملکردم راضی بودند اما نشد بمانم و بعد از 2-3 ماه بازگشتم. تجربه بسیار خوبی بود شاید اگر این اتفاق الان می‌افتاد و ذهنم مثل الان بود شاید تصمیم دیگری می‌گرفتم.

چرا در همه تیم‌ها پیراهن شماره 13 به تن می‌کنی؟

می‌دانید من شیعه هستم و خانه‌ام در نجف و در نزدیکی حرم حضرت امیرالمومنین (ع) است. اسمم کرار لقب حضرت امیرالمومنین (ع) است و نام پسرم را کرار گذاشته‌ام. این  اتفاقات به خاطر ارادتم به حضرت امیرالمومنین (ع) است. می دانید روز والادت حضرت امیرالمومنین (ع) 13 رجب است که به خاطر ارادتم به ایشان همیشه به یاد روز تولدشان  پیراهن شماره 13 به تن می‌کنم.

پسرت را باخود به تمرینات می‌بری. او می‌توانید یک کرار جدید شود؟

در مورد پسرم من نباید حرف بزنم. او پسرم هست و اگر حرفی بزنم شاید تعصب در آن نقش داشته باشد. همه می‌گویند او کیفیت خوبی دارد. فراز کمالوند هم در مورد حیدر می‌گوید او فوتبالیست خوبی خواهد شد. امیدوارم هر چه صلاحش هست اتفاق بیفتد اما در کل حیدر در تکنیک، ضربه زدن به توپ، دریبل کردن و ... خیلی خوب است. کمالوند می‌گوید شبیه  خودت فوتبال بازی می‌کند و حتی از تو هم بهتر خواهد شد.

به نظرت امسال کدام تیم‌های مدعی قهرمانی هستند؟

در فوتبال همیشه چند تیم مدعی دارید. استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، ذوب آهن، سپاهان و ... تیم‌های ریشه دار و استخوان‌داری هستند. یکی دو تیمم دیگر هم امسال اضافه شده است. امسال سال سختی برای همه تیم‌ها است. هیچ تیمی نمی‌تواند به طور قطع از قهرمانی حرف بزند و کار بسیار سخت است اما فکر می‌کنم یکی از 3-4 تیم در پایان فصل جام را بالای سر ببرد.

در ایران جز پرسپولیس تقریبا در همه تیم‌های پرطرفدار حضور داشتی. فضای کدام از این تیم ها برایت جالب تر بوده هم از نظر فنی وهم از لحاظ هواداران و شهری که بازی کردی؟

در همه شهرها که بازی کردم هم من خیلی به مردم آنجا علاقه دارم و هم آنها من را مورد لطف قرار می‌دهند. در استقلال مردم خیلی محبت می‌کردند که همچنان هم همینطور است. فوتبالم را در ایران در تراکتورسازی شروع کردم. آنجا شهر خاطره‌انگیزی برای من است و روزهای خوبی در آنجا داشتم. در حال حاضر هم به آبادان آمده‌ام. در آبادان مردم خیلی به من لطف دارند و من را پذیرفته‌اند. خیلی به مردم علاقه پیدا کردم. خیلی خوشحالم در هر سه تیم پر هواداری که بازی کردم خیلی زود با هواداران هماهنگ شدم و رابطه ما دو طرفه بوده است. برایم خیلی جالب است که در این سه تیم هواداران آنقدر شور و انگیزه دارند.

پتانسیل صنعت نفت در لیگ هفدهم چقدر است؟

صنعت نفت جدیدی را امسال می‌بینیم. دیگر دوست نداریم این تیم در انتهای جدول باشد. می‌خواهیم تیمی داشته باشیم که مردم آبادان از دیدن این تیم لذت ببرند و فوتبال خوبی بازی کنند. تمام تلاش اعضای تیم ساختن یک صنعت نفت خوب و جذاب برای مردم است. امیدواریم بهترین نتایج این تیم در لیگ برتر را کسب کنیم.

بازی در گرمای آبادان سخت نیست؟

این هم از شانس‌های زندگی من است که در دو شرایط آب و هوایی مختلف فوتبال بازی کردم. در سرمای زیاد تبریز و در گرمای زیاد آبادان بازی کردم. هر کدام شرایط خاص خودش را دارد. در تبریز تابستان و بهار هوا بسیار خوب است و در آباادان هم پائیز و زمستان خوبی داریم. 5-6 ماه سرد و 5-6 ماه گرم در هر دو شهر داریم. به هر حال ما فوتبالیست هستیم و این مسائل زیاد برایمان مهم نیست و باید کارمان را انجام دهیم.

گفته می‌شود کرار در تیم‌های تحت هدایت کمالوند عملکرد بهتری دارد؟

با یکدیگر صمیمی هستیم و درک متقابلی داریم. رابطه ما استاد و شاگردی نیست فقط بلکه یک رابطه پدر و پسری داریم. کمالوند خیلی به من محبت دارد و همیشه از من حمایت می‌کند. به همین خاطر من هم سعی می‌کنم بهترین فوتبالم را برایش بازی کنم. در تراکتورسازی و زمان حضور او عملکرد خیلی خوبی داشتم و الان هم کمالوند و مردم از من راضی هستند. در تیم‌های فراز اعصابم راحت است چرا که او خیلی خوب من را درک می‌کند و از من حمایت می‌کند. فراز به من علاقه دارد و در این شرایط کارش را پیش می برد. من هم به او علاقه دارم به همین خاطر رابطه متقابلی داریم و این شرایط باعث می‌شود من هم بهتر کار کنم.

در مورد حضور بشار رسن در پرسپولیس چه نظری داری؟ آیا او در فوتبال ایران موفق می‌شود؟

بشار فوتبالیست بسیار خوبی است. او جزو بازیکنان زبده فوتبال عراق است. او می‌تواند فصل خوبی در پرسپولیس داشته باشد. پرسپولیس تیم بزرگی است و هواداران زیادی دارد. او اگر در پرسپولیس جا بیفتد یکی از بازیکنان خارجی خوب خواهد شد.

برچسب ها: صراط کرار صنعت نفت