۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵

مسئولان دیگر یادواره شهدا برگزار نکنند

مراسم اولین یادواره شهدای روستای الویر شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی در حالی برگزار شد که سخنرانی تاسف بار فرماندار این شهرستان ناراحتی خانواده های شهدا و مردمی که در این یادواره باشکوه حضور داشتند را در پی داشت.
کد خبر : ۳۷۸۱۱

خبرنامه دانشجویان ایران: علیرضا هدایتی فرماندار مدعی اصولگرایی این شهرستان که از تابستان سال جاری سکان مدیریت فرمانداری را در دست گرفته است روز جمعه در حالی در اولین مراسم یادواره شهدای روستای الویر به سخنرانی پرداخت که جمع زیادی از مردمی که ساعت ها در این مراسم باشکوه حضور داشتند نسبت به سخنان توهین آمیز و نسنجیده وی به اعتراض پرداختند.
 
هدایتی در سخنرانی کوتاه خود با تشکر از برپایی این یادواره شهدا از مسئولان خواست که طی شش ماه آینده هیچ یادواره شهدایی برگزار نشود.
 
وی در توجیه این خواسته تعجب بر انگیز خود گفت میخواهم هیچ یادواره شهدایی برگزار نشود تا کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نتوانند در آن شرکت کنند و تبلیغی برای آن ها نشود.
 
سخنان فرماندار زرندیه در حالی مطرح شد که مردم به خصوص خانواده های معظم شهدا واکنش های تندی به این سخنان داشته و هدایتی نیز به سرعت محل یادواره شهدا را ترک کرد . در این مراسم با شکوه که ماه ها برای آن زحمت کشیده شده بود افرادی چون صادق آهنگران و مسعود ده نمکی از یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی نیز حضور داشتند.
 
در پی این اظهارات روز جمعه فرماندار زرندیه جمعی از خانواده های معظم شهدا به همراه حزب الله زرندیه بیانیه ای صادر کرده و آن را در اختیار ما گذاشتند که متن آن بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست . " مقام معظم رهبری"
 
امروز که قریب به سی سال از آغاز جنگ تحمیلی و معنی کردن عشق و ایثار توسط افرادی می گذرد که در هشت سال نبرد نابرابر با دنیای اسکبار ایستادگی را تا ابد برایمان جلوه کردند و با گذشتن از همه هستی خود به ما درس ولایتمداری دادند به یقین تنها کاری که از دست ما جاماندگان غافله شهادت برمی آید ادامه دادن مسیر آن بزرگواران و فراموش نکردن راه و طریقی است که آنها به خاطر آن دعوت حق را لبیک گفتند . برگزاری یادواره های شهدا تنها گام کوچکی است که نگذاریم عطر باروت های آن فرزندان روح الله در زندگی مادی زده این روزهای ما کمرنگ شود .
 
روز جمعه گذشته در حالی که پس از مدت ها برنامه ریزی اولین یادواره شهدای روستای الویر از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی که یک روستای محروم به شمار می رود در میان شور و شوق وصف ناپذیر مردم و با نوای گرم یادگار شهدا و با حضور خانواده های شهدا و جانبازان سرفراز و با حضور غیرقابل توصیف مردم برگزار شد فرماندار منصوب دولت اصولگرای دهم در اظهاراتی مغرضانه و تاسف برانگیز خواستار جلوگیری از برگزاری هر یادواره شهدایی تا پایان سال جاری به دلیل انتخابات مجلس شورای اسلامی شد که این امر دل علاقه مندان به آرمان های انقلاب اسلامی و خانواده های معظم شهدا را به درد آورد .
 
بدون شک انتخابات یکی از مهم ترین دستاورد های سیاسی کشور ما است و افتخار نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات به تعداد سال هایی است که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است حال چگونه است که یک فرماندار به خود اجازه می دهد محافل مذهبی بسیجیان و رهوروان شهدا را به خاطر این افتخار نظام تعطیل کند؟ به راستی آیا در آستانه هر انتخاباتی باید اینگونه حرکت های ارزش مدارانه تعطیل شود؟ ما باید خوشحال باشیم که کاندیداهایی را انتخاب کنیم که با حضور در یادواره های شهدا نشان می دهند به ارزش ها پایبند بوده و در صورت پیروزی در مدت مسئولیتشان نخواهند گذاشت خون شهدا پایمال شود نه آن هایی که در ارتباط با باندهای قدرت و ثروت به فکر تعویض رای مردم با پول های بادآورده هستند . البته در این راه باید توجه داشت که از تریبونی به نام شهدا سواستفاده نشود .
 
شهرستان ولایتمدار زرندیه همواره به این موضوع مفتخر بوده است که در راه دفاع از کیان انقلاب و اسلام شهدای زیادی تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و هرکدام از خانواده های شهدا سند زنده و محکمی است برای پایداری و پایمردی بر راهی که باید همچنان بر آن استوار بمانیم و یاد هرکدام از این شهدا نیز چراغی است که راه را گم نکنیم . مردم مومن و انقلاب زرندیه افتخار دارند که هر ماه با برگزاری حداقل یک یادواره شهدا پیشتاز یادآوری فرهنگ جهاد و شهادت در کشور هستند و قطعا این سخنان منافق گونه نیز تاثیری در ادامه این روند به وجود نخواهد آورد .
 
در پایان با توجه به اینکه سخنان آقای علیرضا هدایتی فرماندار زرندیه در این مراسم قلب خانواده های شهدا و ارادتمندان به راه آن والا مقام های خفته در خاک را جریحه دار کرده است از مقامات مسئول به ویژه استاندار بسیجی و ولایتمدار جناب آقای شعبانی فرد می خواهیم به دلیل این سخنان و همچنین بی احترامی فرماندار مبنی بر خروج زودهنگام پس از این اظهارات از جلسه به همراه رئیس بنیاد شهید برخورد قاطعی با وی انجام داده تا کسی از این پس به خود اجازه ندهد به هر بهانه ای دستور تعطیلی مجالس بزرگداشت این شهدای والامقام را صادر کند .
 
والسلام من تبع الهدی
حزب الله شهرستان زرندیه

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
اتفاقا اگر هدفش اين باشد كه كانديدا نخواهند از ياد و خاطره مقام والاي شهيد به نفع خودشان در راي گيري سوئ استفاده كنند بايد به ايشان احسنت گفت .چرا كه نمي خواهد مقام شهادت الت دست سوء استفادچي ها قرار گيرد ولياگر هدفي سوء داشته باشد مردم حق دارند حتي ايشان را بركنار كنند.ولي نبايد زود قضاوت كرد و مردم هم با اعتراض زود هنگام كار درستي نكردند .اميدوارم به خير بگذره..........
الویری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
ولش کن بابا از همه اینا مهمتر بگین : 3000تا چی شد؟ خانواده شهدا و همه مردم بیشتر خوشحال میشن.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز