۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

«آقا زاده اصلاح طلب» در ایران جنجال به پا کرد!

«چنین موج بزرگی از انتقادات و اعتراضات می تواند به خاطر گسترش استفاده از شبکه ای اجتماعی در ایران باشد؛ و شاید علت آن، طرح چنین اظهاراتی از سوی فرزندان مقامات اصلاح طلب باشد...»
کد خبر : ۳۷۸۶۴۲
پایگاه آمریکایی المانیتور (almonitor) با انتشار گزارشی تحت عنوان "صحبت از ژن خوب، فریاد اعتراض مردم ایران را برانگیخت"به بازتاب اظهارات حمید رضا عارف پرداخته است.

 

در این گزارش می خوانیم:
«اظهارات پسر یکی از چهره های اصلاح طلب ایران و از اعضای فراکسیون امید مجلس این کشور، جنجالی در ایران به پا کرده است.

 

حمید رضا عارف، پسر محمد رضا عارف در یک مصاحبه به این موضوع اشاره کرده است که فرزندان خواص و مقامات ایرانی که در عرف جامعه از آن ها تحت عنوان "آقا زاده" یاد می شود، دارای "ژن خوب" هستند.

 

 

جوان ترین پسر آقای عارف در این مصاحبه عنوان می کند که مسائل مطرح شده در مورد "آقا زاده" بودن در واقع برای فرار از واقعیت مطرح می شود چرا که ما عادت داریم دیگران را به خاطر مشکلاتمان سرزنش کنیم؛ اکنون نیز آن ها می خواهند تقصیر را به دوش "آقا زاده ها بیاندازند"؛ طبیعتا وقتی پدر و مادر من اشخاص موفقی بوده اند، آن ژن و خون به من نیز منتقل می شود و به دست آوردن یک موقعیت به صورت تصادفی نیست.

 

کاربران شبکه های اجتماعی بویژه توییتر بلافاصله با طرح انتقادات شدید به مصاحبه عارف واکنش نشان دادند. پس از گسترش اعتراضات در شبکه های اجتماعی، پسر یکی دیگر از سیاستمداران سرشناس اصلاح طلب با طرح اظهاراتی مشابه بر آتش اعتراضات دامن زد.

 

مصطفی موسوی لاری، پسر عبدالوحید موسوی لاری، وزیر کشور محمد خاتمی رئیس جمهور اصلاح طلب ایران نیز یک پست جنجالی را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد، که در آن آمده بود:
"مرگ شیرشاه یکی از مشهورترین سکانس‌های مرگ در فیلم‌های دنیاست، اما یک نکته آن برای من خیلی جذاب است. اگر درست خاطرم مانده باشد کفتارها چند گاو وحشی را می‌ترسانند و ناگهان تمام گاوها شروع به دویدن می‌کنند. این در حالی است که اکثر گاوها اصلا نمی‌دانند موضوع از چه قرار است، یعنی نمی‌دانند از چه می‌گریزند و حال به کدام هدف می‌دوند. فقط همراه با بقیه می‌دوند و در این میان شاه محبوب خود را می‌کشند! موج‌های توییتری که این روزها شکل می‌گیرد عجیب آدم را به یاد این سکانس می‌اندازد."


این متن که به‌ همراه عکسی از سکانس فیلم مذکور منتشر شده بود، انتقاداتی حتی شدیدتر را به دنبال داشت.

منبع: جام