۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
دهقانی :

ایران اطلاعات نظامی اش را به هیچ کشوری نمی‌دهد

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه مراکز نظامی هیچ ارتباطی با مراکز هسته‌ای ندارد گفت: بازدید از مراکز نظامی خط قرمز مسئولان کشور است.
کد خبر : ۳۷۸۹۸۲
صراط: کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به در خواست نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل از مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازدید از مراکز نظامی ایران، گفت: مسئولان آمریکایی با اظهارات و درخواست‌های خود از سازمان‌های بین‌المللی به دنبال تحقیر و مصادره به مطلوب کردن آنها هستند.

وی با بیان اینکه ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده، افزود: ایران تسلیم خواسته‌های هیچ کشوری نمی‌شود و همچنین به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد آمریکا نظر خود را تحمیل کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان آمریکایی از بهبود روابط ایران با جامعه جهانی ناراضی هستند، گفت: آنها سعی دارند جو امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و آثار مثبت برجام را زیر سوال برده و همچنین به دنبال مخدوش کردن روابط ایران با سازمان‌های بین‌المللی و سایر کشور‌ها هستند.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه ما هیچ‌گونه اطلاعاتی که مربوط به منافع ملی و خارج از چارچوب باشد به ویژه اطلاعات نظامی را به هیچ سازمان و کشوری نمی‌دهیم، تصریح کرد: بازدید از مراکز نظامی ایران برای هیچ کشور و سازمانی تحت هیچ شرایطی مقدور نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بازدید از مراکز نظامی خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: مراکز نظامی ایران هیچ ارتباطی با تأسیسات هسته‌ای ندارد و با مراکز هسته‌ای موضوع جدا از هم هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ کشوری به بیگانگان اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را نمی‌دهد، تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید قاطعانه با چنین خواسته‌هایی برخورد کند و باید بر مواضع قانونی و مستقل جمهوری اسلامی ایران تاکید کند.