۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲

واکنش عجیب رهبر حزب حاکم میانمار به کشتار مسلمانان

طبق اعلام دفتر آنگ سان سو چی، وی این اظهارات را در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بیان کرده است.
کد خبر : ۳۷۹۲۵۰
صراط:  رهبر حزب حاکم میانمار در واکنشی عجیب انتشار اخبار مربوط به کشتار مسلمانان را «با هدف تقویت منافع تروریست‌ها» توصیف کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، آنگ سان سو چی، رهبر حزب حاکم میانمار و برنده جایزه صلح نوبل که به خاطر سکوتش در برابر کشتار اقلیت روهینگیا در این کشور از سوی رسانه‌ها مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود، در اولین واکنش خود نسبت به این حوادث اعلام کرد که دولت تحت حاکمیت حزب متبوعش از همه افراد در ایالت راخین این کشور حمایت می‌کند.

وی همچنین از «کوه عظیم اطلاعات نادرست» درباره این نزاعی که به نفع تروریست‌ها است انتقاد کرد.

طبق اعلام دفتر آنگ سان سو چی، وی این اظهارات را در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بیان کرده است.

به گفته سازمان ملل طی دو هفته گذشته بیش از 123 هزار مسلمان روهینگیا از ایالت راخین در شمال میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه برده‌اند.

در بیانیه دفتر آنگ سان سو چی آمده است که وی به اردوغان گفته است که دولتش «حمایت از تمامی مردم در راخین را به بهترین وجه ممکن آغاز کرده است».

طبق این بیانیه، آنگ سان سو چی گفته است که «ما خیلی خوب می‌دانیم، بهتر از اغلب (دیگران)، که محروم کردن (افراد) از حقوق بشر و حمایت دموکراتیک به چه معنایی است. در نتیجه ما از اینکه تمامی مردم کشورمان حق دارند از حقوقشان حمایت شود، و نه تنها حق سیاسی بلکه از حقوق اجتماعی و انسانی آن‌ها حمایت شود، اطمینان حاصل می‌کنیم».

در این بیانیه آمده است که تصاویر خبری جعلی زیادی در حال گردش و انتشار است که «که نوک قله کوه عظیم اطلاعات نادرستی است که برای ایجاد مشکلات زیاد بین گروه‌های مختلف و با هدف تقویت منافع تروریست‌ها ایجاد شده‌اند».

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر دو روز پیش اعلام کرد بیش از 30 هزار تن اقلیت روهینگیایی با فرار از دست نظامیان میانماری، در ارتفاعات ایالت راخین بدون دسترسی به آب، مواد غذایی و خدمات بهداشتی به دام افتاده‌اند.