۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

از این همه بیانیه ی بی خاصیت چه سود؟

استاد دانشگاه تهران در مورد اقداماتی که کشورهای اسلامی می توانند در قبال جنایات علیه مسمانان میانمار انجام دهند، گفت: اولین اقدام تحریم مستقیم نفتی کشور میانمار است زیرا میانمار تمام نیاز نفتی خود را از کشورهای مسلمان در حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا تامین می کند.
کد خبر : ۳۷۹۳۶۹
صراط: کیومرث یزدان پناه استاد دانشگاه تهران ضمن انتقاد از سکوت مجامع جهانی در قبال قتل عام و نسل کشی مسلمانان میانمار تصریح کرد: جهان شاهد یکی از تلخ ترین وقایع تاریخ مبنی بر نسل کشی مسلمانان در میانمار است.

به گزارش فارس وی ادامه داد: قتل و عام و جنایت که علیه مسلمانان توسط ارتش و بوداییان افراطی که به داعش بوداییان معروف هستند باعث شده است از سال 2012 تا به امروز در سکوت مدعیان حقوق بشر،سازمان ملل و به ویژه کشورهای اسلامی 200هزار مسلمان در این کشور مورد قتل و جنایت قرار بگیرند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: وضیعت مسلمانان میانمار از گذشته بسیار بدتر شده است. با توجه به این اتفاقات هر اقدام رسانه ای و تبلیغاتی بی مسؤلانه ترین رفتاری است که علیه آنها اتخاذ می شود.زیرا اگر اقدامات رسانه ای و تبلیغاتی توسط کشورها و نهادها پاسخگو بود نباید وضعیت کنونی مسلمانان میانمار به این شکل باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: عملا اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای نه تنها تاثیر مثبتی نداشته است بلکه شرایط مسلمانان در میانمار بسیار غمگین تر از گذشته شده است.

یزدان پناه گفت: در شرایط فعلی تنها اقدامات راهبردی و تاثیرگذار می تواند به این مسلمانان کمک کند.حال که سازمان ملل متحد مثل بسیاری از مواضع گذشته خود سکوت کرده است به نظر می رسد کشورهای اسلامی و سازمان همکاری های کشورهای اسلامی با استفاده از سه مسئله می تواند به دولت میانمار فشار آورد.

وی درمورد اقداماتی که کشورهای اسلامی می توانند در قبال جنایات علیه مسمانان میانمار انجام دهند، گفت: اولین اقدام تحریم مستقیم نفتی کشور میانمار است زیرا میانمار تمام نیاز نفتی خود را از کشورهای مسلمان در حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا تامین می کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر کشورهای منطقه یک ماه میانمار را تحریم نفتی کنند این مسئله می توانند بسیار تاثیر گذار باشد. اقدام بعدی تحریم تجارت با میانمار است اگر کشورهای مسلمان باهم میانمار را تحریم کنند به جلوگیری از نسل کشی مسلمانان توسط دولت،ارتش و بوداییان افراطی کمک خواهند کرد.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: اقدام بعدی این است که کشورهای مسلمان تعارف با چین را کنار بگذارند، زیرا چین نیز نیازمند نفت کشورهای مسلمان است و لذا با فشار بر روی این کشور می توان باعث کمک به مسلمان در میانمار شود.

 وی اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید چین را تحت فشار قرار دهند تا این کشور نیز از میانمار بخواهد دست از اقدامات وحشانه علیه مسلمانان بردارد.

یزدان پناه گفت:درحال حاضر واقعیت این است که جهان اسلام بی خاصیت ترین زمان خود را سپری می کند و تنها به صادر کردن بیانیه های بی خاصیت بسنده می کنند که عملا هیچ تاثیرگذاری ندارد که اگر داشت در همین چند ماه مناطق مسلمان نشین میانمار به آتش کشیده نمی شد.

وی تصریح کرد: از سال 2012 تا به امروز 200 هزار مسلمان کشته شده است که مصادف با کشته شدگان جنگ 6 ساله سوریه است.

یزدان پناه بیان داشت: جایزه صلح نوبل خانم سوچی هم مانند جایزه نوبل شیرین عبادی است، به نظر هر کس اقدام به خشونت و تشریع جنایت علیه مسلمانان کند گزینه دریافت جایزه به اصطلاح صلح نوبل می شود.

 وی گفت: در حال حاضر یکی از چندش آور ترین جوایز دنیا جایزه صلح نوبل است، همانور که ما ایرانیان یک خاطره بسیار بدی از جایزه صلح نوبل وطن فروشی چون شیرین عبادی داریم همین مسئله در مورد خانم سوچی در میانمار هم مصداق پیدا می کند. دولت میانمار ثابت کرده دولتی بسیار بی تعهد و جنایت کار است.

این استاد دانشگاه بیان اشت: ضمن انتقاد جدی که به مواضع وزارت امور خارجه در مورد رفتاد منفعلانه در این باره داریم موضع تاسف بار برخی رهبران مدعی جریان اصلاحات باعث شرمندگی،خجالت و تاسف می شود که در این شرایط  از جایزه خانم سوچی توسط برخی افراطیون اصلاح طلب حمایت می شود که باعث می شود چهره منحرف جریان اصلاحات مشخص شود که باعث شرمندگی است. معتقدم  همه متعجب هستند از سکوتی که در قبال کشتار مردم میانمار صورت می گیرد و بخش ضد انسانی و اخلاقی نمایان می شود. دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است که در این مورد اقدام ویژه ای انجام دهد.