۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
بیم حضور مفسدان اقتصادی در میراث فرهنگی قوت گرفت

آقای رئیس بعد از استمداد از بخش خصوصی به چین می رود!/ پای «بابک زنجانی»‌های جدید به میراث فرهنگی باز می‌شود؟ / «بخش خصوصی» مورد نظر مونسان چه کسانی هستند؟

مونسان خطاب به بابک زنجانی در اظهاراتی عجیب و شگفت آور که نشان از علاقه وافر او به ادامه همکاری با این متهم نفتی داشت، گفته بود: "امیدوارم فقط به این پروژه ها بسنده نکنید و وارد پروژه های بزرگتری هم در جزیره کیش شوید و کیش به همت شما و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی به اولویت اول گردشگری و به عنوان قطب توریستی مطرح شود."
کد خبر : ۳۷۹۵۸۲
گروه سیاسی صراط - علی اصغر مونسان که پیشتر در توجیه همکاری اش با بابک زنجانی در کیش، آن را حمایت از بخش خصوصی دانسته بود، اکنون و در اولین روزهای مسئولیتش در میراث فرهنگی هم از "ضرورت و توجه به بخش خصوصی" در صنایع دستی سخن گفته است.

به گزارش صراط، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اخیرا از تجاری سازی صنایع دستی سخن گفته و خطاب به سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرده است: "نقش ما حمایتی و نظارتی است، می‌خواهیم آنچه قابل واگذاری به بخش خصوصی است را به خودتان بسپاریم بنابراین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دست استمداد خود را به سمت بخش خصوصی دراز می‌کند."
مونسان در حالی از دراز کردن دست استمداد خود به سمت بخش خصوصی صحبت کرده که به زودی سفری بلند مدت به چین خواهد داشت . او پیشتر و در زمانی که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بود، دست همکاری خود را به سمت بابک زنجانی، متهم فساد بزرگ نفتی هم دراز کرده بود.
مونسان آبان ماه 92، هنگام افتتاح هتل سورینت مریم در جزیره کیش، بابک زنجانی را در بازدید از برخی پروژه های خود در جزیره کیش همراهی ویژه ای کرده بود.

در مراسم افتتاح هتل مذکور، مونسان خطاب به بابک زنجانی در اظهاراتی عجیب و شگفت آور که نشان از علاقه وافر او به ادامه همکاری با این متهم نفتی داشت، گفته بود: "امیدوارم فقط به این پروژه ها بسنده نکنید و وارد پروژه های بزرگتری هم در جزیره کیش شوید و کیش به همت شما و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی به اولویت اول گردشگری و به عنوان قطب توریستی مطرح شود."
این سابقه مونسان، در کنار اظهارات او درباره ورود بخش خصوصی به حوزه صنایع دستی، این بیم و هراس به وجود آورده است که ممکن است اتفاق رخ داده در جزیره کیش این بار در صنایع دستی به وقوع بپیوندد.
جالب اینجاست که رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به زودی ایران را به مقصد چین ترک خواهد کرد و هنوز مشخص نیست دستاورد وی برای میراث فرهنگی و صنایع دستی، از این سفر چه خواهد بود؟!
حمایت از بخش خصوصی فی نفسه اتفاق مثبتی تلقی می شود اما مشکل اینجاست که کارنامه رییس میراث فرهنگی، نه تنها جای هیچ امیدی را باقی نگذاشته بلکه این تردید را به وجود آورده که به جای بخش خصوصی، معدودی از سرمایه گذاران رانت خوار و وابسته به جریان های خاص اقتصادی، بار دیگر فرصت سوء استفاده پیدا کنند.



در زیر بخشی از تصاویر همراهی مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش با بابک زنجانی در جزیره کیش را مشاهده می کنید





















نظرات بینندگان
فرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
با تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی تغییرات مدیریتی در زیر مجموعه این سازمان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز ۳۰ مرداد ماه علی اصغر مونسان که پیش از این مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش را بر عهده داشت، به عنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی منصوب شد در این مراسم اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همه مدیران وی در سازمان منطقه آزاد کیش نیز حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم مونسان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در چارت سازمانی از مدیران منطقه آزاد کیش استفاده شود؟ گفت: تیم‌گرا نیستم. همه کسانی که با من کار کرده‌اند می‌دانند من فردی نیستم که تیم داشته باشم. کسی که در کنار من اهدافی که تعیین شده را اجرا کند، حتما همکار خوب من خواهد بود. حتما از ترکیب نیروها استفاده می‌کنیم تا دوره‌ تحول گرایی را در این سازمان رقم بزنیم.

با این وجود مونسان روز چهارم شهریور ماه برای قدرت ابراهیمی که در کیش مشاور رئیس سازمان و مدیرکل دفتر ریاست بود همین پست را در سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفت و او را به سمت مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی منصوب کرد.

صبح روز ۳۱ مرداد ماه هم از سازمان میراث فرهنگی خبر رسید طی حکمی از سوی مونسان، محمد محب خدایی که معاون گردشگری مونسان در کیش بود، به‌عنوان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی انتخاب شد.

۱۱ شهریور ماه هم روح‌الله مهدی‌نژاد مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش به سمت مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.

شنیده‌های دیگر هم حاکی از آن است که در حوزه معاونت میراث فرهنگی فریبرز دولت‌آبادی به جای طالبیان معاونت میراث فرهنگی را برعهده خواهد گرفت. البته اگر دولت آبادی در معاونت شهرسازی وزارت راه سمتی به عهده نگیرد. دولت آبادی با مدرک دکترای معماری اکنون مدیرعامل مرکز مطالعات و تحقیقات معماری و شهرسازی و معماری ایران است. او طی سالهای ۸۵ تا ۸۸ نیز معاون میراث فرهنگی بود. دولت آبادی البته در سازمان منطقه آزاد کیش مسئولیتی نداشته است.

غیر از معاونت میراث فرهنگی براساس اخبار شنیده شده، پرهام جانفشان عراقی نیز به جای سعید شیرکوند به عنوان معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی منصوب خواهد شد. پرهام جانفشان عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بود که بعدها به منطقه آزاد کیش رفت و به عنوان سرپرست شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش فعالیت کرد. سپس وی طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش منصوب شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
چه چيزي را مي خواهيد اثبات کنيد بنده مخالف جدي دولتم اما همه مي دانند بابک زنجاني پيراهن عثماني بيش نيست ان هم براي زدن احمدي نژاد ... وگرنه از نود درصد مسئولان فعلي سالمتر بود
فرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
گفت: تیم‌گرا نیستم.
روح‌الله مهدی‌نژاد-محمد محب خدایی-قدرت ابراهیمی ,............. ادامه دارد.....
فرج ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
مهر گزارش می‌دهد؛
آغاز فصل جدید تغییرات در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری