۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

تهدید نماینده ریاض در اتحادیه عرب

سفیر عربستان در مصر و نماینده این کشور در اتحادیه عرب در نشست این اتحادیه به براندازی نظام قطر تهدید کرد که همین امر باعث مشاجره بین او با نماینده قطر شد.
کد خبر : ۳۷۹۷۵۹
صراط: سفیر عربستان در مصر و نماینده این کشور در اتحادیه عرب در نشست این اتحادیه به براندازی نظام قطر تهدید کرد که همین امر باعث مشاجره بین او با نماینده قطر شد.

به گزارش فارس، «أحمد القطان» سفیر عربستان و نماینده این کشور در اتحادیه عرب در جلسه روز سه‌شنبه (دیروز) تهدید کرد که عربستان اگر بخواهد می‌تواند نظام حاکم در قطر را تغییر دهد.

این سخن نماینده عربستان با واکنش «سلطان بن سعد المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه و نماینده قطر در جلسه مواجه شد و تأکید کرد: «نماینده عربستان اندازه تهدیدهایی که میکند نیست و نمی‌تواند مسئولیت این تهدیدها را به گردن بگیرد» و نماینده عربستان پاسخ داد «خوب هم اندازه‌اش هستیم» تا جایی که نماینده قطر پاسخ داد: اندازه‌ [این تهدیدها] نیستی.

المریخی سپس به تلاش کشورهای محاصره‌کننده قطر برای اقدام نظامی در قطر در سال 1996 اشاره کرد و خطاب به «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه و نماینده امارات در جلسه گفت:«طبیعتا دکتر انور یا فراموش کرده یا خود را به فراموشی زده که در سال 1996 امارات، عربستان و بحرین سعی داشتند اقدام نظامی علیه قطر انجام دهند و این یک حقیقت است».

طبق گزارش روزنامه «العرب» قطر، المریخی همچنین در پاسخ به نماینده امارات که درباره فهرست تروریست‌ها که از سوی کشورهای محاصره‌کننده قطر تعیین شده است، اظهار داشت که تنها طرفی که مسئول تعیین گروه‌های تروریستی و اسامی تروریست‌هاست، سازمان ملل است نه یک کشور مشخص.