۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
جهرمی در جمع خبرنگاران:

منتظر گزارشی درباره اقدامات اپل و گوگل باشید

وزیر ارتباطات گفت: بزودی یک گزارش تکمیلی در رابطه با هردو موضوع اپل و گوگل منتشر می‌کنیم.
کد خبر : ۳۷۹۷۸۶
صراط: وزیر ارتباطات گفت: بزودی یک گزارش تکمیلی در رابطه با هردو موضوع اپل و گوگل منتشر می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، محمد جواد آذر جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در باره حذف نرم‌افزارهای ایرانی توسط گوگل پلی و اپل گفت: بررسی حقوققی کریدم که دلایل این حذف چه بوده است البته مسئله گوگل با اپل مقداری متفاوت است و  بزودی یک گزارش تکمیلی در رابطه با هردو موضوع منتشر می‌کنیم.

وی ادامه داد: اپراتورهای ایرانی بخصوص همراه اول عضو GSMA بودند و هرساله برای این عضویت GSMAاز اوفک مجوز می‌گرفته است. آنچه که اتفاق افتاده این است که برای عضویت همراه‌ اول از وزارت خزانه داری آمریکا درخواست مجوز کرده‌اند و آنها این مجوز را صادر نکرده‌اند. این موضوع برای ما مشکلی بوجود نمی‌آورد زیرا بحث تبادلات مالی در رابطه با رومینگ بین اپراتورها  را جاهای دیگر هم انجام می‌دهند. در دوسال گذشته مجوزی برای عضویت شرکت های ایرانی صادر نشده بود که امسال این مجوز صادر شده است.

جهرمی درباره مشکلات پیش آمده برای اسنپ در برخی استانهای اظهار داشت: در استان البرز و شهر کرج شکایتی از سوی شهرداری به دادستانی کرج ارسال شد و  دادستانی صدور حکم در این زمینه را در کرد. اینکه ما به کسب وکار های سنتی توجه کنیم نکته مهمی است و لی اینکه کسب و کار های سنتی در مقابل فناوری مقاومت کند را هیچ کس قبول نمی‌کند. آمدن این سرویس‌ها زندگی مردم را راحتتر کرده و  امنیتی که برای شهروندان ایجاد کرده موضوع مهمی است.

وی تاکید کرد: از  استاندار البرز هم خواستیم همانطور که اتحادیه تاکسیرانی تهران خدماتش را در بستر نوین آورده است، آماده‌ایم تا به تاکسیرانی کرج برای ارائه خدمات در بستر نوین کمک کنیم. عزم ما این است که از کسب و کارهای نوین حمایت کنیم و این کار را وظیفه خود می‌دانیم.