۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

قرن بیست و یکم بستر مناسبی برای تولید تعداد قابل‌توجهی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های سینمایی بود.
کد خبر : ۳۸۰۰۲۴
صراط: قرن بیست و یکم بستر مناسبی برای تولید تعداد قابل‌توجهی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های سینمایی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ما در این گزارش به معرفی پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم می‌پردازیم.

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

 انتقام‌جویان:عصر اولتران

انتقام‌جویان: عصر اولتران عنوان فیلمی به کارگردانی جاس ویدون بوده که در سال ۲۰۱۵ میلادی تولید شده است. این فیلم سینمایی بر اساس کمیک‌بوک‌های مارول کامیکس و مجموعه‌ای با همین نام ساخته شده است.

فیلم سینمایی انتقام‌جویان: عصر اولتران با هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۹.۹ میلیون دلار تولید شده است. از کارگردانان این فیلم سینمایی می‌توان به اسکارلت جوهانسون، ادریس البا و الیزابت اولسن اشاره کرد.

در خلاصه فیلم سینمایی انتقام‌جویان: عصر اولتران چنین آمده است «انتقام‌جویان شامل تونی استارک، استیو راجرز، ثور، بروس بنر، ناتاشا رومانوف و کلینت بارتون در کشور سوکویا که در اروپای شرقی قرار دارد، به پایگاه هایدرا که توسط ولفگانگ فون استراکر اداره می‌شود، حمله می‌کنند. استراکر در این پایگاه با استفاده از عصای لوکی بر روی انسان‌ها به آزمایش می‌پردازد. آن‌ها با دوتا از نمونه‌های آزمایشی استراکر مواجه می‌شوند: دوقلو‌های ماکسمیوف. پیترو با قابلیت سرعت ابرانسانی و و واندا ماکسیموف که می‌تواند ذهن را بازی دهد و اشیا را از دور جابه‌جا کند. استارک عصای لوکی را به دست می‌آورد.

استارک و بنر درمی‌یابند که در داخل سنگ عصا یک هوش مصنوعی وجود دارد و از آن برای تکمیل پروژه «اولتران» که یک سیستم دفاعی است استفاده می‌کنند. اولتران با این تصور که باید بشریت را از روی زمین محو کند، جارویس را نابود می‌کند و به مقر انتقام‌جویان حمله می‌کند.»

 

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم

۲. هابیت:نبرد پنج سپاه

بخش سوم سه‌گانه هابیت با عنوان هابیت:نبرد پنج سپاه در دسترس مخاطبانش قرار گرفت. این فیلم سینمایی یکی از آثار پیتر جکسون بوده و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ تولید شده است. بازیگرانی، چون مارتین فریمن، کیت بلانشت، کن استات و لوک ایوانز در فیلم هابیت:نبرد پنج سپاه نقش ایفا کرده‌اند.

 

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

۳. بتمن در برابر سوپرمن:طلوع عدالت

«در حین نبرد سوپرمن با ژنرال زاد (در فیلم مرد پولادین) ساختمان شرکت وین در متروپلیس نابود شده و یکی از دوستان بروس وین کشته می‌شود. بروس از سوپرمن کینه به دل گرفته و در صدد نابودی وی برمی آید.» این خلاصه داستان فیلمی است که امروزه با عنوان بتمن در برابر سوپرمن:طلوع عدالت شناخته می‌شود. این فیلم با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار و به کارگردانی زک اسنایدر در سال ۲۰۱۶ تولید شده است.

 

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

۴. کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی عنوان فیلمی است که با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار و به کارگردانی آنتونی روسو در سال ۲۰۱۶ تولید شده است. این فیلم سینمایی سیزدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است.

از بازیگران فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی می‌توان به اسکارلت جوهانسون، الیزابت اولسن و تام هالند اشاره کرد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی چنین آمده است «در سال1991باکی بارنز که توسط هایدرا شستشوی مغزی شده، توسط هایدرا به یک عملیات اعزام می‌شود و از یک اتومبیل سرم ابرسرباز را می‌دزدد. در زمان حاضر، حدوداً یک سال پس از نابودی اولتران در کشور سوکویا به دست انتقام‌جویان، آن‌ها به دنبال متوقف کردن راملو از دزدیدن یک سلاح بیوشیمایی از آزمایشگاهی در لاگوس هستند. راملو برای کشتن کاپیتان آمریکا خودش را منفجر می‌کند، اما واندا مکسیموف انفجار را کنترل کرده و آن را به آسمان می‌برد که به ساختمان برخورد می‌کند و باعث کشته شدن چند فعال بشردوست واکاندایی می‌شود.

تادئوس راس، وزیر کشور ایالات متحده، به انتقام‌جویان اطلاع می‌دهد که سازمان ملل می‌خواهد «پیمان سوکوویا» را تصویب کند، که به معنی آن است که کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا بر رفتار و کار‌های انتقام‌جویان نظارت کند.»

 

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

 ۵. سرنوشت خشمگین

اف. گری در سال ۲۰۱۷ اقدام به تولید هشتمین قسمت مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین کرد. این فیلم سینمایی هم‌اکنون با عنوان سرنوشت خشمگین کرده است. فیلم سینمایی سرنوشت خشمگین با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار تولید شده است. در خلاصه این فیلم می‌خوانیم: «دومنیک تورتو همراه با نامزدش برای گذراندن ماه عسل به کوبا سفر می‌کند، در آنجا زنی تبهکار به نام سایفر به او پیشنهاد همکاری می‌دهد و از او می‌خواهد تا به او و گروه تبهکارش بپیوندد. او فیلمی را در موبایلش به او نشان می‌دهد و تورتو همکاری با او را قبول می‌کند. او رو در روی دوستانش قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث تعجب دوستانش می‌شود.»

 

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

۶. اسپکتر

«نامه‌ای عجیب از گذشته، جیمز باند (دنیل کریگ) را به مأموریتی خطرناک در مکزیکو سیتی و سپس رم می‌فرستد، جایی که او با لوسیا سیارا (مونیکا بلوچی)، بیوه زیبا و دست‌نیافتنی یک جنایتکار مشهور آشنا می‌شود. باند در طی ملاقاتی محرمانه از هویت واقعی سازمانی شیطانی به نام اسپکتر پرده برمی‌دارد. در همین حین در لندن مکس دنبای (اندرو اسکات) رهبر جدید سازمان امنیت ملی، باند را مورد بازخواست قرار می‌دهد و در پی یافتن ارتباط عملیات‌های او با ام‌آی ۶ با ریاست ام (رالف فینس) است.» این خلاصه داستان فیلمی به کارگردانی سام مندس بوده که امروزه با عنوان اسپکتر شناخته می‌شود. این فیلم سینمایی بیست و چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند بوده و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ تولید شده است.

 

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

۷. جنگ ستارگان:نیرو برمی‌خیزد

جنگ ستارگان:نیرو برمی‌خیزد عنوان فیلمی به کارگردانی جی. جی. آبرامز بوده که با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ تولید شده است. این فیلم سینمایی رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ را به خودش اختصاص داده است.

فیلم سینمایی جنگ ستارگان:نیرو برمی‌خیزد اولین قسمت از سومین سه‌گانه جنگ ستارگان است.

 

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

۸. دزدان دریایی کارائیب: مرده‌ها قصه نمی‌گویند

دزدان دریایی کارائیب:مرده‌ها قصه نمی‌گویند فیلمی به کارگردانی اسپن سندبرگ و یواخیم رانینگ استکه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ تولید شد. این فیلم سینمایی پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب است.

از بازیگران فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب:مرده‌ها قصه نمی‌گویند می‌توان به جانی دپ و خاویر باردم اشاره کرد. در خلاصه این فیلم آمده است: «کاپیتان سالازار دشمن قدیمی جک اسپارو، به همراه خدمهٔ اشباحش توانسته از «مثلث مرگ» فرار کند و حالا دارد دزدان دریایی را به قتل می‌رساند و برای پیدا کردن جک اسپارو، باربوسا را به کشتی خود می‌آورد. جک اسپارو هم برای غلبه بر سالازار دنبال نیزه اسطوره‌ای خدای دریاست (عصای پوزئیدون) تا کنترل دریا را بر دست گیرد و علیه سالازار از آن استفاده کند.»

 

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

۹. رنجر تنها

گور وربینسکی در سال ۲۰۱۳ اقدام به تولید فیلم کمدی اکشنی با عنوان رنجر تنها کرد. این فیلم با هزینه‌ای بالغ بر ۲۲۵ میلیون دلار تولید شده است.

فیلم سینمایی رنجر تنها روایتگر داستان ناگفته‌ای است که روح جنگجوی سرخپوستی به نام تونتو می‌گوید. طبق آنچه در این داستان آمده جان رید که یک مجری قانون است تبدیل به قهرمان عدالت می‌شود.

 

پرهزینه‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم +تصاویر

۱۰. مرد پولادین

مرد پولادین عنوان فیلمی به کارگردانی زک اسنایدر بوده که با هزینه بالغ بر ۲۲۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ تولید شده است. این فیلم سینمایی بر پایه شخصیت سوپرمن ساخته شده‌است.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی مرد پولادین می‌خوانیم: «سیاره کریپتان خانه یک تمدن فوق پیشرفته است که قرنهاست به مکتب جبرگرایی ما این سیاره به دلیل ناپایداریِ هستهٔ مرکزیِ سیاره در حال فروپاشیست و لحظات آخر خود را سپری می‌کند. ساکنین کریپتان بر سر اینکه چگونه با این مسئله مقابله کنند در این لحظات آخر با یکدیگر به نزاع بر خاسته‌اند. کودتایی انجام می‌شود که در آن ژنرال زاد سعی در تصرف و کنترل اوضاع دارد.»